مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: در ایام ماه رمضان مراسم افطاری مشترک جامعه شیعه و اهل سنت فارس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام محمدصادق محرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه فارس به‌ عنوان استانی تلفیقی و ترکیبی برنامه مشترک و پیرامونی با اهل سنت دارد، بیان کرد: در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری برنامه‌هایی مشترک با جامعه اهل سنت شامل برپایی کرسی‌های تلاوت، نشست‌ها و سفره‌های افطاری برپا می‌شود.

وی با اشاره به اعزام ۳ هزار طلبه و روحانی به نقاط مختلف استان فارس، تصریح کرد: با وجود طراحی‌های دشمن در ترویج توطئه‌های خود در شبکه‌های مجازی برای تهی کردن جامعه از دین و معنویت، افزایش دینداری مردم سبب شده این توطئه‌ها نقش بر آب شود.

محرابی افزود: تبیین گام دوم انقلاب در حوزه و مراکز تبلیغ در قالب محور‌های خودسازی، جامعه‌پذیری و تمدن سازی از برنامه‌های اصلی مبلغان در ماه رمضان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس اضافه کرد: عملیاتی کردن طرح قرآنی ۱۴۴۰ در قالب تفسیر سوره احزاب و محور‌های جریان شناسی، فرصت‌ها، تهدید‌ها، نفوذ منافقان و تطبیق آن با شرایط فعلی جامعه ازجمله فعالیت این نهاد در ماه رمضان است.

وی از برپایی نماز عید فطر به امامت نماینده، ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه شیراز خبر داد و اظهار کرد: توجه به مناطق محروم و کم برخوردار و حاشیه‌ نشین یکی از اهداف اصلی نظام اسلامی است که در این راستا برپایی نماز عید فطر به امامت آیت‌الله لطف‌الله دژکام در یکی از مناطق محروم شیراز در راستای تحقق این خواسته انجام می‌شود.

محرابی تاکید کرد: گردهمایی مجموعه‌های قرآنی، هیئت مذهبی و شاعران آیینی در ۲۸ رمضان در مسجد شهدا، گفتمان‌سازی و اندیشه‌سازی اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری از دیگر فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس در این ایام است.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/ت

برپایی افطاری مشترک جامعه شیعه و سنی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار