معادن امور مشارکت‌های مردمی بهزیستی گفت: بیش از صد واحد مسکونی مددجویان بهزیستی دچار صدمه و تخریب شدند تا ۶ ماه دیگر بازسازی می‌شوند.

تخریب ۱۹۸ واحد مسکونی مددجویان در سیلبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ذوالفقار یزدان مهر معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزبستی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با ارائه گزارش سیل اخیر اظهار کرد: در حوزه مسکن و مشارکت‌ها و مشاغل و براساس آماری که امروز به تایید بنیاد مسکن رسیده است به استثناء استان خوزستان ۱۹۸ واحد متعلق به مددجویان تخریب کامل داشته‌ایم و به ۲۴۷۱ واحد مددجویان دچار خسارت شده اند.

وی افزود: بنابر تفاهم نامه‌ای که بین سازمان بهزیستی و بسیج سازندگی ساخت و تعمیر واحد‌های مددجویان به زودی آغاز شده است. طبق این تفاهم نامه در مدت ۶ماه این عملیات ساخت و تعمیر انجام خواهد گرفت.

 معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزبستی کشور گفت: طبق تفاهم نامه امضا شده بسیج سازندگی قرار است هر متر مربع خانه مددجویان را ۹۰۰ هزار تومان بسازد.

وی افزود:برای خانواده‌های دارای دو معلول طبق تفاهم نامه‌ای که بین سازمان بسیج مستضعفان داشتیم در شهر‌ها ۲۰ میلیون کمک بلاعوض و در روستا‌ها ۱۸ میلیون تومان کمک بلاعوض انجام خواهد گرفت.

 معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزبستی کشور ادامه داد: همچنین طبق مصوبه هیئت وزیران در شهر‌ها برای خانواده‌های دارای دو معلول ۵۰ میلیون قرض الحسنه بلند مدت و ۱۲ میلیون بلاعوض و در روستا‌ها ۴۰ میلیون قرض الحسنه بلند مدت و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض در نظر گرفته شده  که می‌توان از بانک‌ها دریافت کنند.

یزدان مهر گفت: خانواده‌های دارای دو معلول در شهر‌ها ۴۲ میلیون بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان‌قرض الحسنه بلند مدت و در روستا‌ها ۲۸ میلیون بلاعوض و ۴۰ میلیون قرض الحسنه بلند مدت و مددجویان سرپرست خانواده ۲۲ میلیون تومان بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان قرض الحسنه بلند مدت نیز درنظر گرفته شده است.

وی با بیان کرد: ۹۰۰ هزار تومان به صورت مستمری به مددجویان سیل زده پرداخت شد و ۲۱ میلیارد تومان از قبیل لوازم خانگی بهداشتی و ... هزینه شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار