خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان از امروز که «بسیج ملی کنترل فشار خون» آغاز شده، به این کمپین پیوست و اخباری را تا پایان این کمپین منتشر خواهد کرد تا در ارتقا سلامت مردم ایران نقشی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در ایران ۱۵ میلیون فشارخونی داریم و حدود ۴٠ درصد از مبتلایان از بیماری خود اطلاع ندارند.

وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی  «بسیج ملی کنترل فشار خون» را راه اندازی کرده است و تخمین زده می شود که حدود ۲۰ میلیون ایرانی در این کمپین از نظر فشارخون پایش شوند و حدود ۲ میلیون ایرانی مبتلا به فشار خون شناسایی شوند.

در طرح «بسیج ملی کنترل فشار خون» افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی شرکت خواهند کردند تا از ابتلا به این قاتل خاموش آگاهی پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان به بسیج ملی کنترل فشارخون پیوست

حدود ۲۸۰ کلینیک از بخش‌های خصوصی و دولتی برای اجرای طرح «بسیج ملی کنترل فشار خون» در نظر گرفته شده‌اند و همچنین ۲۷۴۱ پایگاه سیار برای فعالیت در مناطق مختلف بیش از ۱۲۴۱ شهر در نظر گرفته شده است، این امر موجب می‌شود تا تعداد مراکز فعال در اجرای این طرح به بیش از ۳۰ هزار عدد برسد.

بیش از ۱۵۰ هزار نفر نیروی آموزش دیده در اجرای این طرح حضور خواهند داشت و افراد مختلفی از بخش‌های مختلف کشور ما را در این امر همراهی خواهند کرد.

لازم به ذکر است، کمپین ملی کنترل فشار خون با شعار «فشارخون بدانیم و اقدام کنیم» از امروز به طور رسمی آغاز به کار کرده است و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد و روز ۷ مهر ماه ۹۸ همزمان با روز جهانی قلب، گزارش نهایی کمپین بسیج ملی کنترل فشار خون اعلام خواهد شد.

در روز عید سعید فطر علاوه بر پرستاران، بسیج جامعه پزشکی، دانشجویان پرستاری و بسیج جامعه پزشکی در هزار مصلی برگزارکننده نماز عید فطر فشارخون نمازگزاران را اندازه‌گیری و کنترل می‌کنند.

شما می توانید اخبار مرتبط با فشار خون و این کمپین را در صفحه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان دنبال کنید و به این کمیپن بپیوندید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
من از بانیان این طرح که بودجه بسیار زیادی را می بلعد و درآمد هنگفتی را برای پزشکان قلب و... دارد . عاجزانه درخوایت دارم با ادله علمی بگویند چه هدفی دارند وچه چیزی را معیار و نتیجه قرار میدهند . برای یک نفر شاید فشار خون 160 عادی باشد ولی برای فرد دیگری فشار خون 110 غیر عادی. وزارت بهداشت روز به روز عقب تر می رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقافشارخون رو زود بفهمن خوبه یا طرف سکته کنه بفهمه فشار داشته
آخرین اخبار