وزارت امور خارجه چین اعلام کرد بازداشت دو تبعه کانادایی در این کشور به طور رسمی صورت گرفته و قانونی بوده است.

مقامات چین: بازداشت دو شهروند کانادایی قانونی بوده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه چین امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد بازداشت دو شهروند کانادایی در این کشور به طور قانونی صورت گرفته است.

لو کانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری در این خصوص گفت: «کوریک به اتهام جمع‌آوری اطلاعات محرمانه کشور دستگیر شده و اتهام اسپاور سرقت اطلاعات برای نیرو‌های خارجی بوده است».

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه ابراز امیدواری کرد دولت کانادا در فرایند رسیدگی به اتهامات این دو نفر دخالت نکند.

روابط میان پکن و اتاوا از دسامبر سال گذشته میلادی و پس از اقدام کانادا در بازداشت «منگ وانگ ژو» مدیر مالی ارشد شرکت هوآوی چین به شدت دچار تنش شده است. چین در پی دستگیری منگ وانگ ژو، کانادا را محکوم و تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد. منگ وانگ ژو از سوی مقامات آمریکا متهم به فریب بانک‌های بین‌المللی در خصوص معامله با ایران شده است.

به دنبال بازداشت این مقام شرکت هوآوی، پکن «مایکل کوریک» دیپلمات پیشین کانادا و مشاور گروه بحران بین‌المللی را که در چین فعالیت می‌کرد، بازداشت کرد. چند روز بعد هم رسانه‌های چینی تأیید کردند که «مایکل اسپاور» تاجر و کارآفرین کانادایی به اتهام انجام فعالیت‌هایی که امنیت چین را به خطر می‌اندازد، بازداشت شده و تحت بازجویی قرار گرفته است. سومین تبعه کانادایی بازداشت شده هم که «سارا مک لور» نام داشت، پس از مدتی آزاد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آسیا ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار