فتاح از ساخت، تعمیر و بازسازی ۳۰ هزار واحد مسکونی و تامین لوازم خانگی ۱۳ هزار خانوار سیل زده تحت پوشش کمیته امداد خبر داد.

ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده/ تامین لوازم خانگی ۱۳ هزار خانوار تا هفته آیندهبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در مراسم امضای تفاهم نامه اتحادیه‌ها و انجمن‌های تجهیزات پزشکی با کمیته امداد برای بازسازی و ساخت واحد‌های مسکونی سیل زدگان اظهار کرد: در سیل‌های اخیر کشور ۴۳ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امام خمینی (ره) در ۲۱ استان آسیب دیدند که آسیب‌ها از جزئی تا تخریب کامل تقسیم بندی می‌شوند.

وی در ادامه به تشریح وضع خانه سیل زدگان تحت پوشش کمیته امداد پرداخت و گفت: ما باید ۱۰ هزار واحد مسکونی برای سیل زدگان تحت پوشش کمیته امداد احداث کنیم، ۲۱ هزار واحد نیاز به تعمیر و بازسازی دارند و ۱۳ هزار واحد مسکونی نیاز به لوازم خانگی منزل دارند.

فتاح از تامین لوازم خانگی ۱۳ هزار خانوار سیل زده تحت پوشش کمیته امداد تا هفته آینده خبر داد و گفت: برخی خانه‌های مددجویان کمیته امداد در سیل سالم ماندند، اما لوازم خانگی منازل به دلیل ورود آب و گل و لای از بین رفتند که تا هفته آینده لوازم خانگی این ۱۳ هزار خانوار سیل زده تحت پوشش کمیته امداد از جمله یخچال، تلویزیون، پتو و ... تامین و تحویل داده خواهند شد که در تهیه این لوازم خانگی ستاد فرمان اجرای امام خمینی (ره)، صنف، خیران، حامیان و کمیته امداد مشارکت داشتند و ما ۳ هزار یخچال ایرانی خریداری کرده ایم که در اختیار مددجویان سیل زده قرار می‌گیرد.

بازسازی ۲۰ هزار واحد مسکونی مددجویان سیل زده ظرف ۳ ماه آینده

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه مهمترین برنامه اصلی ما در مناطق سیل زده ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان است، گفت: ظرف ۳ ماه آینده بازسازی ۲۰ هزار واحد مسکونی سیل زدگان انجام می‌شود و دولت نیز برای تعمیر و بازسازی این واحد‌های مسکونی قول مساعدت به ما داده است.

وی ادامه داد: در برخی مناطق سیل زده مانند پل دختر، معمولان و ماژین ایلام به دلیل آنکه خانه‌ها در محدوده رودخانه ساخته شده بودند و ساخت و ساز مجدد در این مناطق ممنوع شده و وزارت مسکن در حال جانمایی برای ساخت این واحد‌های مسکونی بوده و مابقی واحد‌های مورد نیاز برای مددجویان سیل زده جانمایی و نقشه‌ها مشخص شده است.

وام ۵۰ میلیونی برای ساخت منازل سیل زگان تحت پوشش کمیته امداد

فتاح از وام ۵۰ میلیونی برای ساخت واحد‌های مسکونی تخریب شده در مناطق سیل زده خبر داد و گفت: دولت ۵۰ میلیون وام برای ساخت واحد‌های مسکونی مددجویان کمیته امداد در مناطق روستایی پرداخت می‌کند که ۱۰ میلیون آن بلاعوض خواهد بود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: با ۵۰ میلیون نمی توان یک واحد مسکونی را به طور کامل در مناطق سیل زده ساخت و بر اساس برآورد‌ها به طور متوسط ساخت خانه در مناطق سیل زده ۷۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد که ما برنامه‌ریزی کردیم ۲۰ میلیون هزینه ساخت را به کمک خیرین از جمله انجمن ها و اتحادیه های تجهیزات پزشکی تامین کنیم.

وی تصریح کرد: دولت وام‌های ساخت منازل مسکونی برای مدد جویان سیل زده را به کمیته امداد پرداخت می‌کند و طرف حساب بانک‌ها کمیته امداد است و ضامن مددجویان سیل زده کمیته امداد خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار