عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: عملکرد شرکت‌های دانش بنیان سبب توسعه محیط کشور و خنثی شدن تحریم‌ها می‌شود.

شرکت‌های دانش بنیان سبب خنثی شدن تحریم‌ها می‌شود / دولت پای خود را از فرآیند خصوصی سازی بیرون بکشدشمس‌الله شریعت نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،   درباره  عملکرد شرکت‌های دانش بنیان و نقش و  ماموریت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: این صندوق باید رویه مشتری مداری را دنبال کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: صندوق نو آوری و شکوفایی باید کاری کند تا تولیدات شرکت‌های دانش بنیان مورد قبول ذینفعان خود قرار گیرد  تا از این طریق ذینفعان بتوانند به اقتصاد دانش بنیان کمک کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما نداشتن مشتری مداری است،‌ اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی کشور نبود تحقیقات مشتری مداری است و  تحقیقات  هر کدام راه خود را می‌روند .

شریعت نژاد با بیان  اینکه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان باید منجر به  تولید شود، گفت:  البته تعداد شرکت‌های دانش بنیان و میزان تولیدات آنها نشانه خوبی است و می‌توان گفت: که حمایت‌های خوبی از آنها به عمل آمده است.

تولید محصولات دانش بنیان مبتنی با نیاز مردم باشد 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان باید تولیداتشان را مبتنی با نیاز مردم طراحی کنند و بدانند که خریدار آنها مردم هستند نه دولت و شرکت‌های دانش بنیان باید محصولی را تولید کنند که خاص مردم باشد.

وی تصریح کرد: دولت باید پای خود را از فرآیند خصوصی سازی بیرون بکشد و کار را به نهادهای مسئول همچون صندوق‌های خطر پذیرو  صندوق نوآوری و شکوفایی بسپارد.

شریعت نژاد فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در خنثی سازی تحریم‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر ایران یکی از کشورهای تولید کننده علم است و باید به فکر استفاده از نخبگان در راستای شکوفایی کشور باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یادآوری کرد: توجه به اقتصاد دانش بنیان سبب قطع وابستگی ما به کشورهای بیگانه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار