دولت انگلیس لایحه جدید خود درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا را اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) به پارلمان ارائه می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت انگلیس سه‌شنبه شب پس از دیدار جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، با ترزا می‌، نخست وزیر این کشور، اعلام کرد لایحه مربوط به توافق برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) را سوم ژوئن (۱۳ خرداد) به پارلمان ارائه خواهد کرد.

دولت محافظه‌کار انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما لایحه توافق برکسیت را در هفته اول ماه ژوئن ارائه خواهد کرد. در این بیانیه همچنین اعلام شد مذاکرات با حزب کارگر روز چهارشنبه هم ادامه خواهد یافت.

دولت انگلیس اعلام کرد ارائه این لایحه اوایل ماه ژوئن ضروری است تا این کشور بتواند اتحادیه اروپا را پیش از تعطیلات تابستانی پارلمان در ماه ژوئیه، ترک کند. دولت امیدوار است به این ترتیب مانع از آن شود که نمایندگان انگلیسی پارلمان اروپا که انتخابات آن ۲۳ ماه مه برگزار می‌شود در پارلمان جدید اروپا مستقر شوند. نخستین جلسه پارلمان جدید اروپا قرار است ۲ ژوئیه برگزار شود.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس اعلام کرد اگر توافقنامه برکسیت تا ۳۰ ژوئن در پارلمان انگلیس تصویب نشود و ملکه آن را تایید نکند، نمایندگان در کرسی‌های خود در پارلمان اروپا مستقر خواهند شد. این در حالی است که حدود سه سال از همه‌پرسی که انگلیس برگزار کرد و مردم در آن به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند، می‌گذرد.

توافقنامه برکسیت که ترزا می‌ در ماه نوامبر با بروکسل در مورد آن به توافق رسید سه بار از سوی نمایندگان انگلیسی رد و موجب شده است لندن دو بار از بروکسل تقاضا کند زمان برکسیت را که ابتدا ۲۹ مارس در نظر گرفته شده بود و پس از آن به ۳۱ اکتبر موکول شد، به تعویق بیندازد.

در برابر این بن‌بست، دولت و مخالفان حزب کارگر از اوایل ماه آوریل مذاکرات را برای دستیابی به توافقی در مورد روابط آتی میان انگلیس و اتحادیه اروپا آغاز کردند.

اگرچه دولت انگلیس روز سه‌شنبه مذاکره با حزب کارگر را سازنده و کاربردی دانست، حزب کارگر همچنان در مورد اعتبار تعهدات دولت ابراز تردید می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار