نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: خوشبختانه خدماتی که هلال احمر در این استان داشته موجب شده عملکرد قابل قبول و درخشانی داشته باشد.

عملکرد خدماتی هلال احمر درخشان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام شامگاه سه شنبه در دیدار با مدیرعامل و کارکنان جمعیت هلال احمر ایلام گفت: در شرایط بحرانی که مردم به فکر خود هستند، اعضای هلال احمر به فکر نجات جان آن‌ها بوده و این توفیقی است که خداوند متعال نصیب آنان کرده است.

وی ادامه داد: نجات یک انسان از مرگ به منزله این است که همه انسان‌های کره زمین را نجات داده اید و این کار اجر و پاداش فراوانی دارد.

امام جمعه ایلام اظهار کرد: وقتی کسانی در یک حادثه شرایطی برای آن‌ها پیش می‌آید که نیاز به کمک دارند و باید برای نجات جان آن‌ها به یاریشان شتافت، این همان امر به معروف و نهی از منکر عملی است که در هلال احمر انجام و کاری بسیار ارزشمند است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام نیز در این دیدار به پیشینه هلال احمر قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: شکوفایی جمعیت هلال احمر به بعد از انقلاب اسلامی بر می‌گردد و فعالیت‌های جمعیت بعد از انقلاب گسترده‌تر شد.

حسین عارفی در خصوص سیل اخیر و رضایت نسبی که مردم در مناطق سیل زده از هلال احمر دارند، یاداور شد: هلال احمر قبل از حادثه به اقدامات پیشگیرانه از جمله، اطلاع رسانی، آگاه سازی مردم و هشدار به ساکنین مناطق حادثه خیزهمچنین تجهیزو آماده سازی ناوگان لجستیکی اقدام کرد و بعد از وقوع سیل در استان جزء اولین دستگاه‌هایی بود که در همان ساعات اولیه با ۵۰ تیم عملیاتی در مناطق سیل زده حضور و به بیش از ۷۰ روستا در استان و روستا‌های بخش کونانی و روستای چم مهر از توابع استان لرستان امداد رسانی کردند.

وی همچنین در خصوص کنگره عظیم اربعین که همه ساله هلال احمر به عنوان مسئول کمیته امداد و نجات ستاد اربعین در کشور و در استان مطرح است، تاکید کرد: تمهیدات این حماسه بزرگ شروع شده و آماده ایم که خدمات ارزنده‌ای را به زائران اباعبدالله الحسین (ع) ارائه بدهیم.

انتهای پیام/با

 دیدار امام جمعه ایلام با مدیرعامل و کارکنان جمعیت هلال احمر استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.