مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: میزان تولید خرما در استان نسبت به سرانه مصرف این محصول کمتر است.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: با توجه به اینکه سرانه مصرف خرما برای هر فرد در ایران بین ۷ تا ۱۰ کیلوگرم است، در استان خراسان جنوبی با جمعیتی بالغ بر ۷۳۱ هزار نفر این میزان مصرف در سال به حدود ۵ هزار و ۲۰۰ تن می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در استان سالانه  حدود چهار هزار تن خرما تولید می‌شود افزود: بنابراین مقدار سرانه تولید خرما در استان به نسبت تولید پایین است.

بهدانی در خصوص راهکار های جهادکشاورزی برای رونق تولید محصول خرما گفت: کمک‌های فنی توسط معاونت در شهرستان‌ها صورت می‌گیرد و علاوه بر آن به دنبال ابلاغ و تسهیلات ویژه با نرخ سود پایین برای دو محصول خرما و پسته در استان هستیم.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به اینکه محصول خرما فقط در دو شهرستان  طبس و نهبندان تولید می شود اما مانند زعفران و زرشک فراگیر نیست.

انتهای پیام/ ط ا

تولید چهار هزار تن خرما سالانه در استان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس جنتی
۱۷:۱۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام اداره منابع طبیعی شهرستان طبس 10 هکتار زمین از منطقه بین دیهشک و روستای خسرواباد طبس در اختیار اینجانب بگذارد تا سرمایه گذاری روی گشت خرما به روش قطره ای انجام دهم