مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت شرایط تسهیلات بانکی جهت رونق تولید محصول خرما با دوران بهره‌وری این محصول هم متناقض است.

بهدانی مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: با توجه به اینکه دوران بهره وری محصول خرما ۸ سال است، اما تامین اعتبارات در زمینه رونق تولید این محصول که توسط صندوق توسعه ملی و کمک‌های فنی و اعتباری به استان ابلاغ می‌شود با دوران بهره وری آن متناسب نیست.

وی با بیان اینکه دوران سازندگی و مشارکت این تسهیلات حدود سه سال و مدت بازپرداخت آن ۵ ساله است افزود: چنانچه این تسهیلات برای محصول خرما در نظر گرفته شود باید در دوران مشارکت و سازندگی آن تا سقف ۸ سال بالا رود.

بهدانی در خصوص زمان مناسب برای این تسهیلات گفت: بنابراین از زمان پرداخت این تسهیلات به کشاورز تا پایان آخرین قسط پرداختی آن به ۱۶ سال زمان نیاز است.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه این شرایط در هیچ‌کدام از اعتبارات ابلاغی استان‌ها از سوی دولت برای تسهیلات بانکی و کمک به سرمایه گذاری در زمینه محصولات وجود ندارد افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان در حال پیگیری برای ابلاغ تسهیلات ویژه با نرخ سود و کارمزد پایین برای دو محصول خرما و پسته است.

انتهای پیام / ط آ

دوران بهره وری محصول خرما ۸ سال است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.