عباس قبادی گفت: در حال حاضر شکر در همه میادین میوه و تره بار بدون محدودیت و با قیمت ٣۴٠٠ تومان در حال عرضه است.

عباس قبادی معاون بازرگانی وزارت صنعتبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس قبادی معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه اطلاع رسانی ستاد اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه ما در ماه مبارک رمضان برای برخی از کالاها همچون شکر حجم زیادی از تقاضا را داریم، از ابتدای ماه مبارک رمضان که در قیمت شکر پیش از این نوسان داشته‌ایم، به صورت ویژه کارگروه تنظیم بازار با ورود به این موضوع قیمت‌گذاری مناسب را انجام داد و تا امروز گزارشی مبنی بر تخطی اصناف از قیمت های مصوب نداشته‌ایم.

وی افزود: در مورد شکر حجم زیادی از تقاضا وجود داشت که از سوی شرکت بازرگانی دولتی تامین شد و این محصول در همه میادین میوه و تره بار شهرداری بدون محدودیت و با قیمت ٣۴٠٠ تومان در حال عرضه است.

قبادی اظهار کرد: ما در این هفته شرایط بهتری را نسبت به هفته‌های گذشته داشتیم و بازار در شرایط متعادل قرار دارد و مسائلی که درباره شکر مطرح می‌شود بیشتر بعد روانی دارد و به اندازه کافی واردات صورت گرفته و تولیدات داخل نیز آغاز شده است.

وی ادامه داد: تا چند روز آینده هم چغندرهای پاییزی هم به کارخانجات تحویل داده می‌شود و از نظر تامین شکر مشکلی نیست و ذخایر کافی را داریم.

قبادی اظهار کرد: صنوف عمده نیز باید با مراجعه به شرکت بازرگانی دولتی می‌توانند شکر خود را دریافت کنند و هیئت‌های مذهبی نیز با مراجعه به غله مرکزی تهران نیاز خود را بدون هیچ محدودیت تامین کنند.

معاون بازرگانی وزارت صنعت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره قیمت برنج نیز اظهار کرد: برنج‌های وارداتی خیلی نوسان قیمتی نداشته‌اند و در ده روز گذشته به نسبت روزهای قبل از ابتدای ماه مبارک رمضان سهمیه استان‌ها تحویل و به بازار عرضه شد.

وی ادامه داد: قیمت برنج وارداتی یا ١١٢١ هندی همان قیمت مدنظر سازمان حمایت یعنی زیر ٨ هزار تومان تعیین شده است.

معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برنج هاشمی نیز مقداری تحت تاثیر جو روانی سیل شمال قرار گرفت و افزایش قیمت داشته است. امیدواریم با عرضه بیشتر برنج وارداتی قیمت برنج داخلی نیز تعدیل شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: دولت ، وزارت کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
یه خبر خوب من امروز شکر خریدم
Iran (Islamic Republic of)
صحرا
۱۰:۰۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
بعضی ها چند بار چند بار جاهای مختلف یک شهر میگیرند با صف طولانی بقیه هم هیچ چی دست شون نمیگیره
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۰۹:۵۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
با اون قیمتی که شما میگید
در ضمن شما باید یه سری ناظر برای توزیع عادلانه ی این اقلام در نظر بگیرید
به بهانه ی تمام شدن شکر هیچ چیز دست مردم نمیرسه بعد میبینی که کارکنان همون فروشگاه 20 تا 20 تا شکر بسته بندی میبرن برای خونه هاشون
خدایا به داد این مردم برس
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۴:۴۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا دیگه برنج را میخواهید گرون کنید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
شکر با کارت ملی - کوپنی باید توزیع شود .
آخرین اخبار