با تصویب جلسه کارگروه پسماند شهرستان کمیجان ریختن و دفن زباله در دوقوز چای ممنوع شد.

دفن زباله در دوقوز چای ممنوع شدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ جلسه کارگروه پسماند شهرستان کمیجان با حضور مسئولین شهرستان جهت ساماندهی وضعیت دفع پسماند شهرستان و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی برگزار و در این جلسه مصوب شد زباله‌ها و پسماند شهر کمیجان به مرکز دفن زباله و پسماند مرکز استان مرکزی منتقل شده و ریختن زباله در این محل ممنوع شود.

مرادی شهردار کمیجان  در گفتگو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: در پی انتقال زباله‌ها از شهرستان به محل دفن زباله‌ها در مرکز استان رودخانه فصلی دوقوز چای توسط شهرداری پاکسازی و لایروبی و طبق مصوبه جلسه کارگروه پسماند شهرستان کمیجان از این پس ریختن زباله در این محل ممنوع شد.

 مرادی افزود: اعضای کارگروه در جلسات قبل تصمیم بر این گرفتند که من بعد هیچ زباله‌ای در سطح شهرستان کمیجان چه در سطح شهر کمیجان در ۲ بخش میلاجرد و بخش مرکزی دفن پسماند انجام نشود.

وی اضافه کرد: در این راستا برنامه‌ریزی صورت گرفت که کل زباله‌های شهرستان جمع‌آوری شد و در یک نقطه متمرکز و نهایتا به محل سایت دفن پسماند اراک انتقال داده شود.

جانمایی محل انتقال موقت زباله‌های شهرستان کمیجان

شهردار کمیجان ادامه داد: در حال برنامه‌ریزی برای مقدمات جانمایی محل انتقال موقت هستیم و امیدواریم تا پایان سال ۹۸ شهرستان کمیجان بعنوان شهرستان عاری از زباله در سطح استان و در سطح کشور معرفی شود.

تا کنون زباله‌های شهری کمیجان به محل دوقوز چای ریخته می‌شد که موجب آلودگی‌های زیست محیطی فراوانی شده بود.

انتهای پیام / ج

 

برچسب ها: پسماند ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.