علی خسروی، کارشناس داوری فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره داوری دیدار پرسپولیس تهران و ماشین سازی تبریز بیان کرد: داور از لحاظ قدرت و اختیارات خوب بود، اما در ۲-۳ مورد می‌توانست اخطار دهد تا از جنجال بازی کم شود. برخی از بازیکنان پس از صحنه خطا، تماس بدنی ایجاد می‌کردند که در یکی از صحنه‌ها در لحظات پایانی نیمه اول و در مقابل داور چهارم، بازیکنان به یکدیگر لگد زدند که اخطار دادن داور عالی بود.

خسروی: اوت گرفتن در بازی استقلال وظیفه کمک داور نبود/پنالتی پرسپو لیس صحیح و پنالتی علیه سپاهان نادرست بود

تشخیص شبیه سازی مهدی ترابی، تصمیم بسیار عالی داور بود

او افزود: تصمیم بسیار عالی داور، شبیه سازی مهدی ترابی بود که با توجه به اینکه تمام استادیوم از پرسپولیس حمایت می‌کردند و این تیم نیاز به ۳ امتیاز داشت، اما داور با شجاعت اخطار داد که تشخیص بسیار خوبی بود. کنعانی زادگان در یک مورد کارت زرد گرفت که با خطای آن هم موافق نیستم. بازیکن پرسپولیس و ماشین سازی همزمان در حال حرکت بودند که در یک لحظه بازیکن پرسپولیس خودش را جدا کرد و به زمین انداخت که بازی باید ادامه پیدا می‌کرد، اما داور خطا و کارت داد.

پنالتی روی بودیمیر درست بود

خسروی ادامه داد: در تمام طول بازی یک جا نیاز به کارشناسی دارد و آن هم در زمان اعلام پنالتی است که به درستی اعلام شد. به صورت همزمان بودیمیر پیراهن مدافع ماشین سازی را می‌کشد، اما مدافع تیم تبریزی اشتباه می‌کند و خطای شدیدتری روی بودیمیر  انجام می‌دهد که سبب می‌شود تا داور پنالتی را اعلام کند. اگر برای مدافع خطا می‌گرفت، ضربه آزاد مستقیم برای تیم تبریزی می‌شد و اگر برای مهاجم خطا بگیرد که پنالتی است و بیشتر کارشناسان نیز اعلام کردند که خطای پنالتی بود.

کارشناس داوری فوتبال ایران در مورد صحنه اولی که پرسپولیسی‌ها معتقد به خطای پنالتی هستند، خاطرنشان کرد: در صحنه اول که بودیمیر ضربه زد، به هیچ عنوان پنالتی رخ نداد.

روی بازیکن پدیده پنالتی انجام نشد و داور اشتباه کرد

وی در خصوص داوری بازی پدیده و سپاهان گفت: صحنه‌های تلویزیونی نشان می‌دهد که پورقاز توپ را زده و مرتکب خطای پنالتی نشده است. جای گیری فغانی خوب بود، اما مدافع سپاهان ابتدا توپ را زد و سپس پای او به زانوی مهاجم پدیده برخورد کرد که به عنوان کارشناس داوری این صحنه را پنالتی نمی‌بینم.

خسروی: اوت گرفتن در بازی استقلال وظیفه کمک داور نبود/پنالتی پرسپو لیس صحیح و پنالتی علیه سپاهان نادرست بود

کمک داور بازی استقلال و صنعت نفت نباید اوت اعلام می‌کرد

خسروی درباره دیدار استقلال و صنعت نفت آبادان و گل مردود آبی پوشان پایتخت اظهار کرد: ابتدا باید بگویم که خیلی تعجب می‌کنم که بر اثر یک کارشناسی، سیل فحاشی‌ها به او صورت می‌گیرد. ابزار کارشناس داوری‌ها صحنه‌های تلویزیونی است. در صحنه‌های تلویزیونی مشخص شد که کمک داور (مهدی الوندی) قبل از اینکه توپ گل شود، اوت اعلام کرد. مگر در کلاس‌های کمک داور اضافه اعلام نکردند که دیگر خروج توپ به اوت وظیفه کمک داور نیست؟

کمک داور وظیفه کمک داور اضافی را انجام داد

او ادامه داد: حال سوال پیش می‌آید که چرا کمک داور اضافه حواسش به لب خط نبوده تا خروج  توپ را اعلام کند؟ او چرا در آن زمان حواسش به شلوغی محوطه جریمه بوده  است؟ پس از آموزش ها، چرا کمک داور اعلام اوت کرده است؟ با توجه به تصاویر تلویزیونی، نمی‌توان نظری داد، اما کمک داور وظیفه کمک داور اضافی را انجام داده است و کمیته داوران باید این موضوع را پاسخ دهد.

خسروی: اوت گرفتن در بازی استقلال وظیفه کمک داور نبود/پنالتی پرسپو لیس صحیح و پنالتی علیه سپاهان نادرست بود


بیشتر بخوانید:

برانکو: با برد در بازی فردا یک قدم به قهرمانی نزدیک می شویم / هنوز لیستی به باشگاه نداده ام

ارتش سرخ آماده فتح لیگ هجدهم/ سربازان ژنرال در تعقیب پرسپولیس/ رویاپردازی فرهاد برای لیگ قهرمانان آسیا

برانکو در صدد کسب دوازدهمین پیروزی مقابل تبریزی‌ها


انتهای پیام/

اظهارات علی خسروی درباره داوری دیدارهای هفته بیست و نهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۰۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
بایک اشتباه کمک داورقهرمانی ازدست رفت........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
داوري ها بد شده بدددددددددددددددددد
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۵:۱۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
یکبار دیگه فیلم بازی رو ببین مچ پای ترابی رو زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
جام رو بدید بره
آخرین اخبار