ارتش سوریه در ۲۴ ساعت گذشته موفق شد سه روستای دیگر را در مرز استان ادلب از چنگال تروریست‌ها آزاد کند.

آزادسازی سه روستای دیگر از دست تروریست‌ها در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شبکه المیادین از آزادسازی سه روستای دیگر در مرز استان ادلب به دست ارتش سوریه خبر داد.

بنابر گزارش اسپوتنیک، سه روستای «الجمازیه»، «بد التقا» و «ماستاریها» در شمال غربی استان حماه به دست نیرو‌های ارتش سوریه آزاد شدند.

پیش از این، در ساعات اولیه روز گذشته، نیرو‌های سوری موفق شده بودند با عبور از مرز جنوبی اصلی استان ادلب بر دو روستای «آریما» و «میدن غزال» تسلط پیدا کنند.

در هفته گذشته، گروه‌های تروریستی در سوریه حملات زیادی را علیه مناطق مسکونی شمال استان حماه در حلب و لاذقیه انجام دادند. با این حال، نیرو‌های دولت سوریه و همچنین نیروی هوایی این کشور حملات خود را به مواضع تروریست‌ها در ادلب تشدید کرده و انبارها، توپخانه‌ها و پست‌های دیده‌بانی آن‌ها را هدف گرفتند.

سوریه از سال ۲۰۱۱ درگیر جنگ است. استان ادلب در حال حاضر بزرگترین محل تجمع تروریست‌ها و شبه‌نظامیان مسلح در این کشور است. در سپتامبر ۲۰۱۸، روسیه و ترکیه توافق کردند یک منطقه امن غیرنظامی در ۹ الی ۱۲ کیلومتری عمق ادلب ایجاد کنند که از هر گونه سلاح سنگین و وجود عناصر تروریستی عاری باشد. با این حال با وجود پیشرفت‌هایی در این زمینه و علی‌رغم عاری‌سازی نسبی تسلیحاتی و شبه‌نظامی، تروریست‌های باقیمانده در این منطقه استان‌های مجاور را هدف قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار