فرماندار ویژه شهرستان جهرم از راه اندازی موزه و مرکز اسناد ملی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا صحراییان فرماندار ویژه جهرم در نشست شورای حفاظت از میراث فرهنگی و صنایع دستی جهرم، بر لزوم ایجاد موزه و مرکز اسناد ملی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: ایجاد موزه مرکزی فرصتی است که تاریخ و هویت جهرم به نسل‌ها شناسانده و از میراث کهن این دیار پاسداری شود.

وی افزود: لازم است هرچه سریعتر علمیات اجرایی این موزه باتوجه به دغدغه‌های مسئولین و دلسوزان حوزه میراث فرهنگی، آغاز شود.

صحرائیان ایجاد تفاهم‌نامه بین ادارات و دستگاه‌های مرتبط را در راستای تسریع در روند احداث موزه مرکزی جهرم، مؤثر دانست و ادامه داد: محل در نظر گرفته شده برای احداث موزه با حدود ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع زیربنا، موقعیت و فضای بسیار مناسبی برای معرفی تاریخ جهرم به نسل‌های آینده و همچنین مسافرین و بازدیدکنندگان است.

فرماندار ویژه جهرم به ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه فرهنگی اشاره و عنوان کرد: بخش‌های مختلف جهرم شناسی، مردم شناسی، موزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدا، موزه سلامت، مشاهیر، موزه اسناد و متون تاریخی، موزه سنگ، موزه اسناد وزارت کشور و آموزش و پرورش، از جمله ظرفیت‌های ارزشمند در ایجاد موزه در این شهرستان است.

صحرائیان با تأکید بر حفظ و حراست از آثار تاریخی و میراث فرهنگی شهرستان جهرم، بیان کرد: لازم است یگان حفاظت از میراث فرهنگی به صورت مستمر و جدّی‌تر از این آثار سرکشی و حفاظت کند.

وی آثار تاریخی جهرم را هویت شهرم عنوان کرد و افزود: نباید در اثر سهل انگاری و یا عدم نظارت، میراث گرانبهای فرهنگی شهرمان دچار آسیب و یا سرقت شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/م

احداث موزه مرکزی در جهرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار