سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از راه اندازی ۸۰ طرح مشاغل خانگی در سال گذشته خبر داد.

مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیر و کارزین در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: در سال گذشته ۸۰ مجوز فعالیت اشتغال زا در قالب طرح‌های مشاغل خانگی صادر و به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به این طرح‌ها که با اعطای تسهیلاتی بالغ بر ۶ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات مشاغل خانگی ایجاد شده، افزود: این تسهیلات و طرح مشاغل خانگی موجب اشتغال زایی بیش از ۱۰۰ نفر در مناطق روستائی و کمتر توسعه یافته شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های مشاغل خانگی به دلیل سهولت در اجرا و در دسترس بودن امکانات مورد نیاز بهترین قابلیت ایجاد اشتغال در مناطق روستائی را دارد، اضافه کرد: طرح‌های پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گاو شیری، تولید گیاهان دارویی، پخت نان محلی، پرورش زنبور عسل، بسته بندی محصولات زراعی، تولید گلاب و عرقیات، پرورش بز و گوسفند، تولید و بسته بندی ترشیجات و شوریجات از بیشترین طرح‌های مورد اجرا در این شهرستان است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با تاکید بر تعامل سازنده دستگاه‌های دخیل در اجرای طرح‌های مشاغل خانگی تصریح کرد: اداره ترویج و آموزش کشاورزی این مدیریت آمادگی اجرای همه دوره‌های مهارتی مورد نیاز بهره برداران برای صدور مجوز‌های مشاغل مرتبط با بخش کشاورزی را دارد.

انتهای پیام/چ

راه اندازی مشاغل خانگی در قیروکارزین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.