معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه از برگزاری مرحله استانی المپیاد دادرس خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سلمان محمدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه از برگزاری هفتمین المپیاد دادرس دانش‌آموزان دختر و پسر با همکاری جمعیت هلال احمر به مدت دو روز در استان خبر داد.

وی گفت : در این المپیاد دانش‌آموزان در بخش‌های اسکان اضطراری، حمل گروهی مصدوم، ارزیابی اولیه و احیای قلبی و ریوی، خونریزی، پانسمان، بانداژ، شکستگی و آتل‌بندی حمل بک برد بر روی دست، پناه‌گیری و خروج ایمن، اطفای حریق به رقابت پرداخته و در آزمون کتبی نیز شرکت کردند.

محمدی در ادامه افزود: بر اساس تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و هلال احمر استان هر ساله آموزش‌های لازم در قالب طرح دادرس در ۲ بخش عمومی و تخصصی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در قالب طرح دادرس که مخفف دانش‌آموز آماده در روز‌های سخت است، دانش‌آموزان شرکت‌کننده در فضایی بانشاط به رقابت می‌پردازند.

محمدی گفت: این المپیاد با حضور ۱۵۰ تیم برتر از سراسر استان برگزار شد و هر تیم شامل ۱۴ نفر است. هدف از اجرای طرح دادرس یا همان دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت را افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری ناشی از حوادث در مدارس، استفاده از ظرفیت‌های بالای آموزش و پرورش در بحث نیروی انسانی و فضای آموزشی جهت تربیت نیرو‌های متخصص، توسعه و ترویج فرهنگ خود امدادی و سازماندهی تیم‌های مدیریت بحران شامل دانش‌آموزان و ظرفیت‌سازی برای پاسخگویی و مقابله مناسب در زمان وقوع حوادث است.

وی ادامه داد: مهمترین هدف ما این است که با برنامه‌های آموزشی و المپیاد‌ها بتوانیم آگاهی و مهارت دانش‌آموزان را در امداد اولیه افزایش دهیم تا این افراد آن را به خانواده منتقل کنند و در مواقع حوادث غیرمترقبه بتوانند خسارت‌ها را کاهش دهند.

گفتنی است تیم برتر این رقابت‌ها در مسابقات کشوری که تابستان سال جاری برگزار خواهد شد به عنوان نماینده استان به رقابت می‌پردازد .

 

 

انتهای پیام/د

برگزاری هفتمین المپیاد دادرس دانش‌آموزان دختر و پسر

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.