کارت‌های ملی افراد ثبت نام شده در خراسان شمالی خرداد ماه تحویل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی زاهدی مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: تمامی کارت‌های ملی متقاضیانی که نسبت به ثبت نام کارت ملی هوشمند خود اقدام کرده اند اما، هنوز این کارت را دریافت نکرده اند تا پایان خرداد ماه تحویل داده می‌شود.
علی زاهدی نیا مجموع جمعیت بالای ۱۵ سال این استان را با احتساب افرادی که در سال ۹۸ به این سن رسیده اند، ۶۷۴ هزار و ۹۹۹ نفر اعلام کرد.
وی افزود: از این تعداد تاکنون ۵۸۱ هزار و ۲۳۷ نفر کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده اند که شامل ۸۷ درصد جمعیت واجد شرایط است.
زاهدی نیا گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده برای مابقی جمعیت هدف در سال ۹۸ باید این کارت صادر شود که ادارات ثبت احوال این آمادگی را دارند.
وی گفت: پیش ثبت نام اولیه و اخذ درخواست در ادارات ثبت احوال به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود و فقط ۲۵۰ هزار ریال برای صدور کارت از افراد اخذ می‌شود در حالی که در دفاتر پیشخوان سایر هزینه‌ها نیز توسط افراد باید پرداخت شود.
مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خاطر نشان کرد: هم اکنون کارت ملی هوشمند ۶ هزار و ۲۰۰ نفر نیز آماده شده، ولی صاحبان آن‌ها علیرغم اطلاع رسانی انجام گرفته و ارسال سه دوره پیامک به علل مختلف هنوز برای دریافت کارت خود اقدام نکرده اند.
وی افزود: بزودی اطلاعات کارت‌های ملی قبلی این افراد در سامانه ثبت احوال غیرفعال می‌شود و اطلاعات افراد در دستگاه‌های اداری و بانک‌ها دیگر قابل مشاهده نیست و در صورت عدم دریافت کارت خود باید دوباره درخواست خود را ثبت کنند.
خراسان شمالی ۸۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام //

منبع: ایرنا


تحویل کارت‌های ملی هوشمند، خرداد ماه در خراسان شمالی

برچسب ها: ثبت احوال ، کارت ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.