فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: پلیس با مظاهر علنی روزه خواری در این ماه مبارک برابر قانون برخورد خواهد کرد.

 روزه خواری در انظار عمومی ممنوعبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،سردار نورعلی یاری  اظهار کرد: ماه مبارک رمضان از عزیزترین ماه‌ها در پیشگاه خداوند بوده که در این ماه روح و جسم انسان به معبود خود نزدیک می‌شود.

وی افزود: رعایت حرمت ماه مبارک رمضان از سوی تمام افراد و اقشار جامعه واحب است و همه باید در این ماه، مواردی را که باعث حرمت شکنی در این ماه می‌شود را رعایت کنند.

فرمانده انتظامی استان ایلام خاطرنشان کرد: از جنبه اخلاقی و شرعی روزه نگرفتن در ماه مبارک رمضان یک گناه کبیره است، اما خوردن و آشامیدن بی ضرورت در ملاء عام بی احترامی و حرمت شکنی این ماه عزیز بوده و گناهی فراتر از یک روزه خواری ساده است.

وی یادآور شد: ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی می‌گوید: هرکس علناً در انظار عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نیست، اما عفت عمومی را جریحه دار کند فقط به حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه یا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.. این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: نیروی انتظامی با کسانی که اقدام به روزه خواری در انظار عمومی کنند و حرمت جامعه دینی را حفظ نکنند برخورد قاطعانه خواهد کرد.

وی گفت: واحد‌هایی که قصد عرضه مواد غذایی در طول روز را دارند باید از پلیس اماکن مجوز دریافت و الزاماتی که به آن‌ها ابلاغ می‌شود را رعایت کنند.

سردار یاری در پایان با بیان اینکه تمهیدات لازم امنیتی و ترافیکی جهت بهره برداری روزه داران عزیز در سطح استان اندیشیده شده است، تاکید کرد: رمضان ماه برکت، نعمت و استغفار است و روزه گرفتن یک امر شخصی بوده، اما با روزه خوارانی که در ملاعام تظاهر به روزه خواری می‌کنند به صورت قانونی و جدی برخورد خواهد شد.پ

 

انتهای پیام/ع

ممنوعیت روزه خواری در انظار عمومی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.