به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی امیری که در آئین تودیع و معارفه دو تن از مدیران بیمه مرکزی با بیان این مطلب افزود: سستی و سهل انگاری در ارائه خدمات به شهروندان، یک تخلف آشکار است و واحدهای بازرسی باید در کنار تخلفات دیگر به این امر خلاف هم رسیدگی کنند.
وی با تشریح آخرین آمار مربوط به تخلفات و تقلبات بیمهای و راههای مقابله با آن، گفت: بیمه مرکزی با در پیش گرفتن تمهیداتی، درصدد است تا میزان تخلفات را به حداقل برساند و در همین راستا با تخلفات سازماندهی شده و انجام هر گونه تبانی، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
بیشتر بخوانید: پرداخت دیرهنگام خسارت، مهمترین آسیب صنعت بیمه است
سلیمانی امیری مأموریت اصلی نظام بازرسی را ارتباط رو در رو با مردم و مخاطبان دانست و تصریح کرد: بازرسی میدانی یک ضرورت آشکار است و در کنار این شیوه باید با ارتباط تنگاتنگ مردمی به نقاط قوت و ضعف سازمان، دسترسی پیدا کرد.
وی با تاکید بر لزوم مولفههایی نظیر پاکدستی، امانت داری و صداقت در کارکنان صنعت بیمه از این صنعت به عنوان یک مجموعه خدمات رسانی زیربنایی یاد کرد و گفت: سرمایه بزرگ صنعت بیمه، اعتماد و محصول نهایی آن هم امنیت و آرامش بیمه گذاران است و به همین دلیل هسته گزینش این رسالت را بر عهده دارد که با تأیید افراد امین و فاقد آلودگی مالی و اخلاقی از سپردههای مردم صیانت کند.
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: باید تلاش کنیم نیروهای صنعت بیمه علاوه بر دارابودن مؤلفههای پاکدستی و تخصص کافی به جهت مهارت در جایگاه مناسب اداری قرار گیرند.
وی همدلی و ارتباط نزدیک اعضای هیئت و هسته گزینش بیمه مرکزی را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: با هم افزایی این دو نهاد و مرجع تأیید صلاحیت، موضوع تأیید قابلیت افراد برای فعالیت در صنعت بیمه بر اساس قوانین و مقررات و به دور از سلیقههای شخصی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
رئیس شورای عالی بیمه با قدردانی از مدیران قبلی و فعلی اداره کل بازرسی و همچنین هسته گزینش صنعت بیمه ابراز امیدواری کرد این دو نهاد با عملکرد درخشان خود ضمن تقویت کادر صنعت بیمه به بخش نظارتی بیمه مرکزی نیز کمک کنند.
گفتنی است در پایان این مراسم کاظم فیروزپوری بندپی به عنوان مدیرکل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی و علی شکری به عنوان مدیر هسته گزینش احکام خود را از رئیس کل بیمه مرکزی دریافت کردند.