اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر پیش بینی کرده بیش از ۲۵ هزار دانش آموز در برنامه‌های اوقات فراغت این اداره کل شرکت کنند..

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست ستاد اوقات فراغت آموزش و پرورش استان با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت از ابتدای تیر تا پایان شهریور اجرا می‌شود، گفت: حدود ۱۸۰ مرکز غنی سازی اوقات فراغت ایجاد خواهد شد و طبق پیش بینی‌های صورت گرفته بیش از ۲۵ هزار دانش آموز در این مراکز حضور می‌یابند.

سیروس فتحی افزود: هزار و ۵۰۰ فرهنگی نیز به عنوان مربی و عوامل اجرایی برنامه اوقات فراغت تابستان همکاری خواهند داشت.

وی ادامه داد: بیش از هزار دانش آموز به اردوها، مسابقات و جشنواره‌های کشوری اعزام خواهند شد و همچنین ۱۳۶ دانش آموز پسر و ۱۳۶ دانش آموز دختر مناطق کم برخوردار به اردو‌های بنیاد علوی در تابستان پیش رو اعزام می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: فراهم سازی زمینه‌های جلب مشارکت دانش آموزان برای شرکت عملی آن‌ها در سازندگی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی استان، تقویت روحیه همیاری و مسئولیت پذیری در دانش آموزان و رشد استعداد‌های فرهنگی، هنری و مهارتی دانش آموزان از اهداف برنامه‌های اوقات فراغت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: فعالیت‌های اوقات فراغت جزء مهمی از تعلیم و تربیت دانش آموزان است و باید به اهمیت آن توجه کرد.

ناصر کرمی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۶ ساحت ترسیم شده که اوقات فراغت تابستانی زمینه تحقق بخشی از آن را فراهم می‌کند، ادامه داد: تربیت دانش آموزان بدون فعالیت‌های فوق برنامه در سال تحصیلی تربیت کاملی نیست.

وی به شناسایی بسیاری از توانمندی‌های دانش آموزان در همین دوره‌های تابستانی اشاره کرد و یادآور شد: مربیان برگزار کننده این دوره با شناسایی و تشویق دانش آموزان آن‌ها را به سمت آینده روشن هدایت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: برای اجرای مطلوب دوره اوقات فراغت باید برنامه‌ای که قابل رصد و ارزیابی باشد تنظیم شود تا با ارزیابی مناسب، سال آینده، برای اوقات فراغت با کیفیت بهتری برنامه ریزی شود.

کرمی به دقت در رعایت شئون در زمان برگزاری دوره‌ها به ویژه اردو‌ها تاکید کرد و گفت: در این دوره‌ها شاداب سازی مد نظر باشد تا دانش آموزان جذابیت را حس کنند، ولی رعایت نکردن شئون و حرکاتی که زیبنده نظام تعلیم و تربیت ما نیست موجب آزردگی خاطر، دلزدگی و سلب اعتماد مردم می‌شود.

وی گفت: با توجه به مشکلات فنی جاده‌ها و وسایل نقلیه رعایت دستورالعمل وزارتی الزامی است و هدف از این دستورالعمل،  حفظ امنیت و سلامت دانش آموزان اردوهاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه در ارزیابی پارسال این اداره کل به عنوان دستگاه برتر استانی در برنامه اوقات فراغت انتخاب شد، تصریح کرد: انتخاب آموزش و پرورش استان به عنوان دستگاه برتر در اوقات فراغت استان به علت همدلی و همیاری مجموعه‌های بیرونی به ویژه تشکل‌های دانش آموزی استان بوده است.

انتهای پیام/ک

 ۱۸۰ مرکز غنی سازی اوقات فراغت آموزش و پرورش ایجاد می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.