رئیس صندوق جمعیت ملل متحد از تأمین ۵ میلیون دلار اعتبار ازسوی جمعیت ملل متحد برای مناطق سیل زده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ،لیلا جودان، رئیس صندوق جمعیت ملل متحد گفت: این جمعیت برای مناطق سیل زده در کشور ۶ برنامه پیش بینی کرده و تاکنون ۵ میلیون دلار برای این برنامه‌ها هزینه کرده است.

وی افزود: پاسخ دولت به وضعیت بحران در  خوزستان مثبت بوده و بدون تردید باید در بحث بازسازی، اقدامات بیشتری صورت پذیرد اسکان، سلامت، حفاظت و ایمنی، بهداشت فاضلاب و محیط، آموزش و بازسازی مناطق شامل این ۶ بخش می‌شوند.

جودان بیان کرد: باید تلاشمان به این سمت باشد که نیاز‌های آسیب دیدگان مرتفع شود از این رو سازمان ملل از ابتدای این بحران در ایران با همکاری جوامع بین الملل همکاری خوبی را برای کمک آغاز کرد.

رئیس صندوق جمعیت ملل متحد گفت: هفته گذشته موفق شدیم با حضور مقامات کشوری ایران با حضور وزیر کشور و نمایندگان سفارت‌های جوامع بین الملل جلسه‌هایی را برگزار کرده و آماده کمک رسانی به مردم سیل زده هستیم در بازدید‌ها از نزدیک مشکلات سیل زدگان را مشاهده کردیم و فرصت مناسبی بود تا با مردم صحبت کنیم.

رئیس صندوق جمعیت ملل متحد افزود: برای برنامه‌های خود چهار استان گلستان، لرستان، خوزستان و ایلام که با بیشترین آسیب ناشی از سیل مواجه شدند را به عنوان استان‌های هدف قرار دادیم.

این مقام مسئول ادامه داد: صندوق سازمان ملل تاکنون به صورت خاص اقداماتی برای اهواز و دیگر شهر‌های سیل زده خوزستان انجام داده و گزارشی از اقدامات انجام شده تهیه شده است.

جودان گفت: کمک‌ها در قالب کمک‌های بهداشتی و پزشکی شامل موارد اضطراری همچون زایمان و در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی است که این اقلام به بیمارستان امام خمینی و دو مرکز بهداشتی اهواز تحویل داده می‌شود و این اقدامات نیاز ۱۲۰ هزار نفر از خانواده‌ها را برای ۶ ماه آینده تأمین می‌کند.

رئیس صندوق جمعیت ملل متحد ادامه داد: همچنین کمیته‌ای ویژه‌ای مخصوص بانوان تهیه شده و به زودی وارد خوزستان می‌شود و اکنون از مرحله اضطراری اولیه گذشته‌ایم و در زمینه بازسازی در حال نیازسنجی هستیم؛ تاکید می‌کنیم که سازمان ملل متحد بسیار قوی و جدی در کنار دولت ایران ایستاده است تا بتوانیم به مردم کمک کنیم.

انتهای پیام/م

برچسب ها: سیلاب ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.