مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل از آغاز ساماندهی محلات کم برخودار در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شفیع شفیعی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در جلسه هم اندیشی مدیران و کارشناسان شهرسازی دفاتر تسهیلگری استان گفت: سه دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در سه محله کم برخوردار نیار، پناه آباد و سلمان آباد شهر اردبیل ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: ملاک انتخاب محلات ذکر شده، شاخص‌های جمعیتی، مسائل اجتماعی، امکانات شهری و شیوه ساخت و ساز موجود در آن‌ها بوده و مطالعات اولیه برای شناخت این محلات در سال‌های گذشته صورت گرفته است.

شفیعی افزود: دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی با رویکرد اجتماع محور و مشارکت جامعه محلی با هدف ارتقای وضعیت اجتماعی، فرهنگی، مالی، محیطی و مسکن خانوار‌های ساکن در محلات کم برخوردار تاسیس و با نظارت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فعالیت می‌کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: این دفاتر به عنوان کانون تمرکز نیرو‌های محلی و فرامحلی در توسعه محلی به راه افتاده و هدایت و راهبری فعالیت‌ها با تجمیع نیرو‌ها و ایجاد تمرکز در خدمات شهری و کاهش تداخل اقدامات موجود در محلات مربوطه را برعهده دارند.

وی اظهار کرد: این موسسات بر اساس آگهی مناقصه و هم چنین انجام مصاحبه‌های تخصصی و ارائه سوابق کاری مرتبط از سوی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در استان انتخاب شده و هر کدام با ۶ کارشناس تخصصی و یک مدیر دفتر در محلات ذکر شده مستقر شده اند.

شفیعی گفت: این دفاتر در حوزه‌های نوسازی و بهسازی محله، تامین خدمات شهری، توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی جامعه محلی، ظرفیت سازی و نهادسازی و نظارت و پایش به صورت ۱۰ مرحله‌ای فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/ع

راه اندازی دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در محلات کم برخوردار اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار