معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پنج میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده در کشور در حال بهسازی و بازآفرینی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد ،سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر به شهرکرد گفت: پنج میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده در دو هزار و ۷۰۰ محله در ۵۴۳ شهر کشور شناسایی شده که درحال بهسازی و بازآفرینی است.

وی اضافه کرد: وسعت سکونتگاه‌های بافت فرسوده کشور حدود ۱۴۰ هزار هکتار می‌باشد که تا کنون ۱۳ درصد آن مورد بازآفرینی قرار گرفت.

پژمان، اعتبار مورد نیاز برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری را ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای این کار به مشارکت جدی سرمایه گذاران بخش خصوصی و مالکان واحد‌های فرسوده نیاز است.

وی افزود: یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار بافت مسکونی سست و غیرمقاوم در ۱۸ شهر استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شده که طی سال‌های گذشته ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازآفرینی آن اختصاص داده شد.

پژمان ادامه داد: از یک ماه آینده عملیات بازسازی واحد‌های مسکونی در چهارمحال و بختیاری به صورت رسمی آغاز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، به منظور بازدید از بافت های فرسوده شهرکرد و انعقاد نخستین تفاهم نامه هیئت اجرایی بازآفرینی شهری متشکل از معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، شهردار مرکز استان، مدیرکل راه و شهرسازی با استاندار چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرد.

انتهای پیام/خ

سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار