استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رعایت اصول شهرسازی، خسارت بلایای طبیعی را کاهش می‌دهد.

رعایت اصول شهرسازی خسارت بلایای طبیعی را کاهش می دهد

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  در نشست کمیسیون ماده پنج قانون شورای عالی شهرسازی و معماری چهارمحال و بختیاری به ریاست استاندار، تغییر در عرض معبر گوهرباران در مرکز شهر چالشتر منطقه الحاقی در ناحیه غرب شهرکرد بررسی و به شورای طرح جامع شهری ارجاع شد.
 
اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست گفت: مدیریت صحیح و کارشناسی شده و رعایت دقیق قانون ساخت و ساز و معماری شهرها، موجب کاهش خسارت در بلایای طبیعی و غیر طبیعی می‌شود.

وی یکی از دلایل بروز حوادث طبیعی در بارندگی‌های بهار امسال بخصوص در یکی از شهرستان‌های استان را نبود کار کارشناسی در صدور پروانه ساخت و احداث بنای مسکونی در حریم مسیل‎ها و روان‎ آب‌ها بیان کرد.
 
عباسی تأکید کرد: بایستی رعایت قوانین راه و شهرسازی، توجه به ضوابط و پرهیز از روابط در تغییر کاربری‌ها همواره مورد توجه باشد.

وی با ابراز رضایت از پروانه دار بودن بخش عمده‌ای از بنا‌های شهری چهارمحال و بختیاری افزود: نبود واحد‌های مسکونی غیر مجاز و حاشیه نشینی موجب متمایز شدن مرکز این استان با دیگر استان‌های کشور شده است.

عباسی بر رعایت طرح تفصیلی در مناطق شهری هم تأکید کرد و گفت: هر گونه تغییر کاربری باید در جهت خدمت و رفاه حال مردم باشد و در تغییر کاربری‌ها نباید تنها به منافع شهرداری نگاه کنیم.

وی افزود: شهرداری‌ها در ساخت و ساز واحد‌ها و مجتمع‌ها باید به ایجاد پارکینگ توجه ویژه داشته باشند، زیرا عمده مشکلات ترافیکی کنونی در مرکز استان ناشی از نبود پارکینگ است.

یادآور می‌شود: طرح تفصیلی، طرحی است که بر اساس معیار‌ها و ضوابط کلی طرح جامع شهری و نحوه استفاده از زمین­‌ها در محلات مختلف شهر با تعیین موقعیت و مساحت زمین برای هر یک از آن­ها، شبکه عبور و مرور، میزان تراکم جمعیت و ساختمان، اولویت­‎های بهسازی، نوسازی، توسعه و حل مشکلات شهری، و با توجه به مدارک ثبتی مالکیت تهیه، و پس از تصویب اجرا می‎گردد.

انتهای پیام/ش

نشست کمیسیون ماده ۵ چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: استانداری ، شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار