گوشه گوشه شهر شاهد تکاپوی خیران است، بوی محبت شهر را فراگرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، خوان کرم الهی که گسترده باشد نمی‌توانی دستی گشاده نداشته باشی، نمی‌شود که بساط سفره افطاری ات آماده باشد و با صدای اذان به یاد سفره همسایه نباشی و دلت آرام نمی‌گیرد وقتی بدانی که نیازمندی به نان شبش محتاج و شرمنده نداری اش است.

دلت می‌شکند اگر نگاه کودکان بی سرپرستی را ببینی که گرسنه مانده اند، نمی‌توانی ببینی و با همه توانی که داری به سوی کمک خدا پسندانه گام برمی داری.

بندگی انسان‌های وارسته در ماه بندگی

در روزگاری که برخی سفره هایشان خالی، دست هایشان خالی‌تر و گاهی شرمنده کودکانشان هستند و گاهی شب گرسنه سر بر بالین می‌گذارند، هستند انسان‌های وارسته‌ای که با وجود متمکن نبودن، ثروتمند هستند و در عین نداری به دنیای نیازمندان رنگ می‌پاشند.

ماه مبارک رمضان حال و هوای عجیبی دارد طاعات و عبادات در این ماه رنگ خدایی به خود می‌گیرد صفاتی همچون حس رفتار، صبر و آرامش، بخشش و گذشت، نوعدوستی و بندگی خداوند در انسان متبلور می‌شود.

گرفتن دست نیازمندان و مهربانی کردن با ایتام در ماه مبارک رمضان نشانگر ارادت به پدر یتیمان، مولا امیر المومنین علی (ع) بزرگترین یار و یاور و مددکار یتیمان است.

استان دارالعباده یزد مهد اکرام ایتام است و مهربانی مردم این شهر  و دستگیری از ایتام و نیازمندان همیشه  زبانزد است و این روز ها با آمدن ماه مهربانی خدا حال شهر خوب است و رمضان دست خیر را گرفته و کوچه های شهر را رصد می کند تا مبادا چراغ خانه ای خاموش باشد.

حمایت بیش از ۱۴ هزار نیکوکاریزدی  از ایتام

محسن علیزاده مدیر کل کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه کمک‌های حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین در یزد ۲۰ درصد رشد داشته است، گفت: نیکوکاران یزدی چهار میلیارد و ۴۰۹ میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به یتیمان کمک کردند که این آمار باتوجه به سال های پیش رشد خوبی داشته است و امیدوارم که مردم خونگرم یزد همواره در این کارهای نیک پیش قدم باشند.

بندگی انسان‌های وارسته در ماه بندگی

وی افزود: اکنون ۱۳ هزار حامی نیکوکار استان یزد حمایت از ۴ هزار و ۱۰۸ فرزند یتیم و محسنین را در طرح اکرام ایتام و محسنین را برعهده دارند.

علیزاده ادامه داد: بیش از ۲۷ هزار خانوار با جمعیت ۵۸ هزار نفر تحت حمایت این نهاد قرار دارند و حدود ۷۹ درصد مددجویان به تعداد ۴۵ هزار و ۶۹۵ نفر کمک معیشت بگیر هستند.

وی گفت: هم‌اکنون ۴ هزار و ۱۵۲ یتیم و فرزند نیازمند از حمایت ۱۴ هزار و ۳۳۰ حامی نیکوکار در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین بهره‌مند هستند.

کارمندان یزدی به کمک ایتام شتافتند

مهدی نشاسته گر رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان یزد گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح ، هر کارمند یک حامی ، با هدف مشارکت کارکنان دستگاه‌های دولتی و خصوصی در استان اجرا شده و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

بندگی انسان‌های وارسته در ماه بندگی

وی افزود: طرح‌های اکرام ایتام و محسنین از جمله طرح‌های حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد هستند که بر اساس آن خیران می‌توانند با پرداخت حداقل ۵۰ هزار تومان به صورت ماهیانه، حمایت مادی و معنوی یک یا چند یتیم و یا فرزندان نیازمند غیر یتیم دارای سرپرست بیمار و از کار افتاده تحت حمایت را به عنوان فرزندان معنوی خود عهده دار شوند.

راه‌اندازی پویش مردمی نذر من در ماه مبارک رمضان

نشاسته گر گفت: پویش مردمی نذر من باهدف تأمین ۲۰ هزار بسته غذایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد اجرا می‌شود.

وی افزود: به منظور تحقق این پویش مردمی در ماه مبارک رمضان امسال ۵۰ هزار کیسه همیان مولا برای دریافت بسته‌های غذایی اهدایی مردم نیکوکار به نیازمندان در محلات مختلف توزیع می‌شود.

بندگی انسان‌های وارسته در ماه بندگی

مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان یزد ادامه داد: مردم خیراندیش استان یزد می‌توانند کالا‌های غیر نقدی ازجمله، برنج، روغن، قند و نبات، ماکارونی، کنسرو، حبوبات، رب گوجه‌فرنگی، تن ماهی را درون کیسه‌های همیان مولا قرار داده و تحویل دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری داده تا به‌صورت آبرومندانه در بین مددجویان تحت حمایت این نهاد توزیع شود.

حمایت فرهنگیان نیکوکار یزدی به ایتام

غلامرضا مشعل چی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با گرامیداشت روز معلم، گزارشی از مشارکت نیکوکاران یزدی در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین ارائه کرد و گفت: ۴۲۱ نفراز حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد در استان یزد دبیر، معلم، استاد دانشگاه و فرهنگی هستند.

بندگی انسان‌های وارسته در ماه بندگی

وی بابیان اینکه سرانه ماهیانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین از محل کمک‌های حامیان نیکوکار به طور متوسط ۱۶۵ هزار تومان است، افزود: حامیان خیراندیش یزدی سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۷۵۳ میلیون تومان در قالب طرح اکرام و محسنین به ایتام و فرزندان نیازمند تحت حمایت کمک کردند.

سفره‌ای ساده، اما پر از مهر و همبستگی

محمد حسین باقریان قائم‌مقام کمیته امداد استان یزد گفت: همزمان با ماه رمضان طرح‌های مختلف مشارکتی از جمله جشن رمضان، اکرام ایتام و اطعام نیازمندان، همیان مولا و مفتاح الجنه با مشارکت مردم نیکوکار استان یزدآغاز شده است.

بندگی انسان‌های وارسته در ماه بندگی

وی افزود: کمیته امداد در طول سال به ویژه ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی برای ترویج فرهنگ انفاق، احسان، نیکوکاری و خدمت‌رسانی به نیازمندان دارد، طرح همیان مولا از جمله این برنامه‌ها است و امسال به همین منظور ۵۰ هزار کیسه همیان مولا در بین اقشار مختلف مردم توزیع می‌شود و نیکوکاران کمک‌های اهدایی را درون این کیسه‌ها قرار داده و به کمیته امداد تحویل می‌دهند، این نهاد در کوتاه‌ترین زمان نسبت به توزیع اقلام و مواد غذایی اهدایی به نیازمندان اقدام می‌کند.

قائم‌مقام کمیته امداد استان گفت: حامی یابی و مشارکت نیکوکاران در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین نیز از اهمیت ویژه‌ای در ماه مبارک رمضان برخوردار است و این موضوع در شب‌های قدر جلوه بیشتری پیدا می‌کند.

اینجا مردم عالمی دارند دست روی دست نمی‌گذارند بلکه یا علی (ع) می‌گویند و دستانشان را در هم گره می‌کنند تا قطره قطره دریا شوند، و نیازمندان را دریابند.

خیران درس پس می‌دهند درس عشق و بندگی و عجیب نیست مردمانی با این سخاوت وقتی معلمشان مولا علی (ع) است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.