رئیس شواری عالی بیماران خاص و صعب العلاج کرمانشاه به مشکل معیشتی بیماران خاص و صعب العلاج استان اشاره کرد و گفت: اکثر این بیماران با پول یارانه زندگی خود را می‌گذرانند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حسین بیگلری رئیس شواری عالی بیماران خاص و صعب العلاج کرمانشاه در نشست کارگروه بیماران خاص استان که امروز (۱۸ اردیبهشت) در استانداری کرمانشاه برگزارشد، بااشاره به وجود ۳۶ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج در استان، گفت : بیشتر این بیماران را افراد مبتلا به دیابت، سرطان و بیماری‌های کلیوی تشکیل می‌دهند.

وی بالا بودن هزینه خرید دارو‌ها را اصلی‌ترین مشکل بیماران خاص و صعب العلاج استان اعلام کرد و گفت : هرچند هزینه‌های درمان برای بیماران خاص رایگان است، اما باتوجه به خروج دارو‌های خارجی از رده فرانشیر و بالا بودن هزینه خرید آنها، اکثر بیماران توانایی خرید این داور‌ها را ندارند.

رئیس شورای عالی بیماران خاص و صعب العلاج کرمانشاه افزود: اگرهم بیمارانی بتوانند این دارو‌ها را خریداری کنند، چون از نظر معیشتی در تنگا هستند، تغذیه مناسبی ندارند که دارو به خوبی جذب بدن آن‌ها شود و اثر گذاری مطلوبی داشته باشد.

وی تاکید کرد: از آنجایی که بیماران خاص و صعب العلاج قادر به کار کردن نیستند، اکثر آن‌ها با پول یارانه زندگی خود را می‌گذرانند.

بیگلری در ادامه وضعیت تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای بیماران خاص و صعب العلاج را در استان خوب توصیف کرد و گفت: هرچند که از نظر تجهیزات وضعیت خوبی داریم، اما متاسفانه آمار بیماران بالا است .

 

 

انتهای پیام/د

بیشتر بیماران خاص افراد مبتلا به دیابت، سرطان و بیماری‌های کلیوی تشکیل می‌دهند

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.