معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: این نهاد از سال‌ها قبل در بحث رفع چالش فناوری پلیمر‌های زیست تخریب‌پذیر ورود پیدا کرده است.

ورود آستان قدس رضوی به حوزه پلیمر‌های زیست تخریب پذیربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی‌نژادنوری معاون علمی آستان قدس رضوی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: رفع معضلات و مشکلات این حوزه نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های متولی بخش‌های دولتی و خصوصی است.

وی ادامه داد: دنیا به سمت پلیمر‌های زیست تخریب‌پذیر رفته و معاونت علمی آستان قدس رضوی هم به منظور برطرف کردن مشکلات از اقلام یک بار مصرف استفاده می‌کند و از مواد مضر که در بحث سلامت مصرف‌کننده آسیب‌زا بوده استفاده نکرده است.

معاون علمی آستان قدس رضوی با اظهار اینکه برگزاری جلسات چالش فناوری در دنیا مرسوم شده است، افزود: در این جلسات ایده‌های افراد مختلف ارائه و بیان و با نظر هیئت داوران برترین ایده‌ها معرفی می‌شوند و در این راستا معاونت از طراحان برترین ایده‌ها حمایت می‌کند تا ضمن ایجاد فضا‌های کسب‌وکار جدید، متناسب‌ترین محصول تولید شود و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی گفت: برخی ظروف سبز تخریب‌پذیر با چوب و کاغذ در کشور تولید می‌شود که به لحاظ قیمتی هزینه بالایی صرف آن‌ها شده است، لذا در معاونت علمی آستان قدس رضوی به دنبال تولید باکیفیت‌ترین محصول در این حوزه با کمترین قیمت ممکن هستیم.

مهدی‌نژادنوری اظهار داشت: در برخی موارد طرح‌های بسیار خوبی ارایه شده، اما به دلیل قیمت بالا مورد حمایت قرار نگرفته و طرح مشابهی با همان کیفیت و حتی بهتر و با قیمت پائین‌تر مورد حمایت قرار گرفته است.

وی با بیان این که نفوذپذیری ذرات گازی و میکرومتری نباید در ظروف ساخته شده باشد، خاطرنشان کرد: همچنین عدم تخریب‌پذیری محیط‌زیست نیز باید در محصول تولید شده وجود داشته باشد تا صاحب ایده و فکر بتواند از حمایت‌های مجموعه‌های مختلف متقاضی و تولیده‌کننده این محصول همچون معاونت علمی آستان قدس رضوی برخوردار شود.

مهدی‌نژاد‌نوری ادامه داد: این مجموعه با همکاری پارک علم و فناوری خراسان، فراخوان برترین طرح‌ها و ایده‌ها را در بحث رفع چالش فناوری پلیمر‌های زیست تخریب‌پذیر را گذاشته و ثبت‌نام هم‌اکنون در حال انجام است و تا آخر اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

وی افزود: طرح‌ها و ایده‌ها تا هفته نخست خرداد ماه قابل پذیرش است و پس از داوری هیئت داوران، طرح‌ها و ایده‌های برتر در ۲۲ خرداد ماه انتخاب شده و در مراسمی که در تاریخ ۳۰ خرداد ماه برگزار می‌شود، طراحان طرح‌های و ایده‌های برتر مورد حمایت معاونت علمی آستان قدس رضوی برای تولید انبوه محصول موردنیاز قرار می‌گیرند.

معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این فراخوان می‌توانند به یکی از دو سایت معاونت علمی آستان قدس رضوی و پارک علم و فناوری خراسان مراجعه کرده و ضمن کسب آگاهی‌های لازم، ثبت‌نام و طرح و ایده خود را ارسال کنند.

مهدی‌نژاد‌نوری اظهار داشت: آستان قدس رضوی در راستای رفع این نیاز به‌دنبال علمی کردن تمامی فعالیت‌های خود در این حوزه بوده و حتی در همین رابطه طرح خادم‌یاران علمی آستان قدس رضوی فعال شده است.
 
انتهای پیام// ه.ز

فراخوان برترین ایده‌ها را در  زمینه پلیمرهای زیست تخریب‌پذیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.