شهردار مشهد در نشست مشترک هیئت سرمایه‌گذار هندوستان پیشنهاد تشکیل شرکت سهامی عام با نام زائر امام رضا (ع) را داد.

تشکیل شرکت سهامی عام با نام زائر امام رضا (ع)به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تقی زاده خامسی در این نشست با بیان اینکه  این شرکت با هدف حضور تجار جهان شیعه در مشهد می تواند فعالیت کند افزود: ۲۵۰ میلیون شیعه در سطح جهان وجود دارد و در کنار آن فرقه‌هایی از اهل سنت حضور دارند که به امام رضا (ع) و اهل بیت (ع) علاقه‌مند هستند.
 
وی افزود: به همین منظور پیشنهاد می‌کنم شرکت سهامی عامی شکل دهیم و سهام این شرکت را در بورس عرضه کنیم تا تجار و شرکت‌های شیعه بتوانند سهام آن را برای آبادانی شهر امام هشتم (ع) خریداری کنند.

شهردار مشهد گفت: بسیاری علاقه‌مند هستند حتی با پرداخت ۱۰۰ دلار در آبادانی این شهر مشارکت کنند و چنان چه مراحل قانونی آن انجام شود، می‌توان نام این شرکت سهامی را شرکت زائر امام رضا (ع) گذاشت.

تقی زاده خامسی پیشنهاد خود را در ۳ حوزه مشخص مطرح کرد و گفت: می‌توان در حوزه ساخت اقامت گاه برای زائران، استحصال زباله و ایجاد مراکز تفریحی اجرایی کرد؛ لذا آمادگی داریم با ایران و شهر مشهد وارد تعامل اقتصادی شویم.

وی گفت: در حوزه احداث اقامت گاه می‌توان هتل یا اقامت گاه‌های خصوصی ساخت که با استقبال خوب زائران در خرید و حتی در مرحله پیش فروش واحد‌های اقامت گاهی مواجه می‌شود.

شهرداری مشهد با بیان این که در روز ۲ هزار تن زباله از سطح شهر مشهد جمع‌آوری می‌شود، ادامه داد: بخشی از زباله جمع‌آوری شده کمپوست شده و بخشی دیگر دفن می‌شود. می‌توان از ۱۰۰۰ تن زباله جمع‌آوری شده بهره گرفت و از آن در راستای تولید برق استفاده کرد.

تقی‌زاده خامسی با اشاره به احداث پارک‌های مختلف در مشهد گفت: این شهر نیازمند بوستان‌های مختلف است و این فرصتی برای سرمایه‌گذاران است.

وی با اشاره به این که مشهد با جمعیت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری دومین کلان شهر ایران است، گفت: بیش از ۲۵ میلیون مسافر و گردشگر به این کلان شهر قدم می‌گذارد و از این رهگذر فرصت‌های متعددی قابل استحصاء است.

راج شاه، سرمایه‌گذار کشور هندوستان نیز در این نشست از پیشنهاد شهردار مشهد درخصوص ایجاد شرکت سهامی عام برای شیعیان جهان استقبال کرد و گفت: می‌توان این بورس را در مشهد راه‌اندازی کرد.

وی در معرفی فعالیت شرکت‌های تحت نظارت خویش در هندوستان،افزود: ۶ واحد تولیدی در هندوستان داشته و در زمینه تولید رنگ، پلیمر، پلی اتیلن وغیره فعالیت داریم. فناوری به روزی که به کمک نانوتکنولوژی ساخته می‌شود.

این سرمایه‌گذار هندی افزود: در سال ۱۹۸۰ واحدی در حوزه ساخت و ساز راه‌اندازی کرده و به تولید واحد‌های اقامتی و تجاری مشغول شدیم. در این راستا با مدارس، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مجموعه‌های دیگر در حوزه تولید برق فعالیت داریم.

وی گفت: با توجه شعب متعدد شرکت که در سراسر هندوستان فعال است، می‌توان گفت از مهم‌ترین واحد‌های فروش به شمار می‌رود و آمادگی داریم با ایران و شهر مشهد وارد تعامل اقتصادی شویم.

انتهای پیام// م. ط.
 

نشست مشترک هیئت سرمایه‌گذار هندوستان با شهردار مشهد

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.