مسئولان اجرایی ستاد خدمات سفر برای نوروز ۹۷ برنامه های ویژهای برای زائذران نوروزی برنامه ریزی کرده اند .

برگزاری ششمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی ویژه نوروز ۹۷ در مشهد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در جلسه ستاد خدمات سفر ویژه نوروز ۹۷ گفت: سال گذشته در بازه زمانی ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه بیش از ۷ میلیون و پانصد هزار زائر و مسافر به مشهدالرضا مشرف شدند و تعداد ۱۲ میلیون و پانصد هزار نفر وارد استان خراسان رضوی شدند.
 
 مهدی فروزان  افزود: براساس آخرین آمار تا این لحظه از ابتدای سال تا کنون بیش از ۳۲ میلیون نفر به مشهدالرضا وارد شده اند که نسبت به مدت مشابه افزایش ۱۰ درصدی داشته است. 

خلیل الله کاظمی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد درباره اقدامات شهرداری برای خدمت رسانی به زائران و مسافران گفت: نرم افزار موبایلی برای زائران و مجاوران توسط شهرداری مشهد طراحی شده که کلیه اطلاعات لازم از طریق این نرم افزار در اختیار این عزیزان قرار خواهد گرفت. 

وی افزود: بیش از ۱۳ میلیون گل در سطح شهر مشهد برای این مدت کاشته شده است و ۶۶ هزار متر مربع نقاشی دیواری در سطح شهر انجام شده است و در میدان‌های شهدا، احمدآباد و جانباز مشهد برنامه‌های فرهنگی و تفریحی مختلفی برای شهروندان و زائران برگزار شود. 

سرهنگ امامی جانشین راهنمایی و رانندگی مشهد گفت: اعمال محدودیت‌های ترافیکی نوروز امسال از ساعات پایانی روز ۲۸ اسفند ماه تمامی معابر منتهی به حرم رضوی مسدود خواهد شد و این محدودیت تا پایان روز ۱ فروردین ادامه خواهد داشت و در صورت بار ترافیکی بالا ممکن است این محدویت‌ها تا پایان تعطیلات نوروزی باقی بماند. 

نظامی نماینده صدا و سیمای خراسان رضوی افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف صدا، سیما، خبر، رادیو زیارت و رادیو‌های برون مرزی برنامه‌های مختلفی تولید خواهد شد به طوری که در بخش صدا بیش از ۹ هزار دقیقه و در بخش سیما بیش از ۶ هزار و دویست دقیقه برنامه تولید و پخش خواهد شد.

منبتی معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی گفت: در این ۱۵ روز ۲۵۰ هزار نفر از خادمان رضوی به زائران خدمت رسانی می‌کنند و برنامه‌های ویژه تحویل سال نو و نیز مراسم ویژه سخنرانی مقام معظم رهبری در روز اول فروردین را خواهیم داشت. ومکان اصلی برنامه تحویل سال نو در صحن جامع رضوی است.

وی افزود: در این مدت در ورودی‌های جاده‌ای استان، داخل رام قطار‌ها و پای پلکان هواپیما، تعداد زیادی دعوتنامه غذای حضرت توزیع خواهد شد. علاوه بر آن ۲۰۰ مینی بوس به صورت رایگان و گردشی در محدوده طرح ترافیکی اطراف حرم رضوی به زائران و مجاوران خدمت رسانی می‌کنند.

انتهاپیام//م. ن.


برگزاری ششمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی ویژه نوروز ۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.