پاسخ رهبر انقلاب به این پرسش را که شما مقابل آنچه که غربی‌ها درباره‌ مسئله‌ زن در کشور می‌گویند، چه دفاعی دارید، می‌خوانید.

پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به سؤالی درباره زنانبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صدها نفر از «زنان فرهیخته، استادان حوزه و دانشگاه و نخبگان عرصه‌های مختلف»، در تاریخ یکم خردادماه سال نود و در آستانه ولادت با سعادت حضرت زهرا(سلام اللّه علیها) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب در بخشی از صحبت‌هایشان گفتند:

من یک وقتی گفتم؛ از من سؤال کردند که شما در مقابل آنچه که غربی‌ها درباره‌ی مسئله‌ی زن در کشور میگویند، چه دفاعی دارید؟ من گفتم: ما دفاع نداریم، ما هجوم داریم! ما در مسئله‌ی زن، از غرب طلبگاریم؛ ما مدعی غربیم؛ آن‌ها هستند که دارند به زن ظلم میکنند، زن را تحقیر میکنند، جایگاه زن را پائین می‌آورند؛ به اسم آزادی، به اسم اشتغال، به اسم مسئولیت دادن، آن‌ها را مورد فشار‌های روحی، روانی، عاطفی و اهانت شخصیتی و شأنی قرار میدهند؛ آن‌ها باید جواب بدهند. جمهوری اسلامی در این زمینه یک مسئولیتی دارد. جمهوری اسلامی در مسئله‌ی زن باید به طور صریح و بدون هیچ مجامله، حرف خودش را - که عمدتاً اعتراض به نگاه غربی و این نامعادله‌ی ظالمانه‌ی غربی است - بگوید. با این نگاه، آن وقت مسئله‌ی حجاب، مسئله‌ی نوع ارتباط زن و مرد، همه معنا پیدا میکند. این یک مسئله است.

بیانات در دیدار جمعی از بانوان نخبه ۱۳۹۰/۰۳/۰۱

انتهای پیام/

برچسب ها: رهبر انقلاب ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.