معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کردستان از پاک بودن هوا در تمام روز‌های فروردین امسال در کردستان خبر داد.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کردستان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،  به بحث پایش کیفی هوای استان  در فروردین ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: بر اساس داده‌های ایستگاه‌های سنجش آلاینده‌های هوا فروردین ماه سال جاری مردم استان کردستان ۳۱ روز هوای پاک تنفس کردند.

اقبال حمیدی با اشاره به آمار فروردین  ۹۸ که تنها ۳ روز پاک وجود داشته است، بیان کرد: در فردین ماه سال گذشته ۱۸ روز هوای قابل قبول و ۵ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۵ روز ناسالم برای عموم مردم بوده است.

وی در ادامه گفت: مردم استان کردستان سال گذشته ۱۶۴ روز هوای پاک و ۱۴۵ روز هوای قابل قبول تنفس کرداند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کردستان تعداد روز‌های ناسالم برای گروه‌های حساس و روز‌های ناسالم برای عموم مردم را به ترتیب ۱۶ و ۱۰ روز اعلام کرد.

حمیدی افزود: سال گذشته ایستگاه سنجش آلاینده هوا در شهرستان بانه هم مستقر و همزمان به سیستم جامع پایش کیفی هوای کشور متصل شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر شهرستان‌های سنندج، سقز، قروه، مریوان و بانه مجهز به ایستگاه سنجش آلاینده هوا هستند فقط ایستگاه مریوان به دلیل آماده نبودن بستر آن، هنوز به سیستم جامع پایش کیفی هوای کشور متصل نشده است.

بیش از یک دهه از ورود گرد و خاک و در نتیجه آلودگی هوای به استان کردستان می‌گذرد و در طول این سال‌ها اقداماتی همچون ایجاد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا و تابلوی سنجش آلودگی هوا در سطح این استان نصب و راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ع

 ۱۶۴ روز هوای پاک در سال گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.