رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۲ هزار و ۸۴۱ پرونده تاکنون در مرکز ناباروری مولود بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان برای زوجین ناباور استان تشکیل شده است.

۲۸۴۱ هزار زوج نابارور سیستان و بلوچستان تشکیل پرونده دادندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۲ هزار و ۸۴۱ پرونده تاکنون در مرکز ناباروری مولود بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان برای زوجین ناباور استان تشکیل شده که از جزئی‌ترین تا تخصصی‌ترین درمان‌های ناباروری برای آنان در حال انجام است.

دکتر محمد هاشمی شهری  اظهار کرد: مرکز درمان ناباروری مولود بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان به عنوان نخستین مرکز درمان زوج‌های نابارور در سیستان و بلوچستان از اردیبهشت ۹۶ کار خود را در این استان آغاز کرده که با استقبال قابل توجهی مواجه شده است.

وی افزود: در این مرکز درمان ناباروری با روش IVF (تلقیح آزمایشگاهی) و IUI (تلقیح داخل رحمی) بر اساس استاندارد‌های تعریف شده کشوری و جهانی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: روزانه ۷۰ بیمار به این مرکز مراجعه می‌کنند.

وی افزود: ماهیانه ۱۵ تا ۲۰ درمان IUI (تلقیح داخل رحمی) در این مرکز انجام می‌شود.

هاشمی شهری ادامه داد: همچنین ۳۳۲ مورد درمان IVF (تلقیح آزمایشگاهی) در این مرکز انجام شده که منجر به انتقال ۲۵۴ مورد جنین به رحم زنان متقاضی شده که ۳۵ درصد این موارد منجر به بارداری موفقیت آمیز شده است.

وی استاندارد IVF (تلقیح آزمایشگاهی را ۲۰ تا ۳۰ درصد عنوان کرد و افزود: در مرکز ناباروری مولود بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان درصد موفقیت آمیز بودن فراتر از استاندارد‌ها یعنی ۳۵ درصد گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با بیان اینکه این مرکز دارای مجهزترین امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی متخصص است گفت: با وجود پزشکان متخصص در این مرکز به مردان نابارور نیز خدمات ارائه می‌شود.

وی افزود:با وجود این مرکز فوق تخصصی دیگر نیازی به مراجعه مردم سیستان و بلوچستان به سایر استان‌ها برای درمان ناباروری نیست.

انتهای پیام/ع

۲۸۴۱ هزار زوج نابارور سیستان و بلوچستان تشکیل پرونده دادند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار