معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : با دستور استاندار موانع پیش روی جذب اعتبار مورد نیاز بازسازی بنای زلزله زده کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین برداشته می‌شود .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،اکبر رضایی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : با گذشت حدود یک سال و نیم از وقوع زلزله بزرگ سال ۹۶ ازگله، با دستور استاندار موانع پیش روی جذب اعتبار مورد نیاز بازسازی بنای زلزله زده کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین برداشته می‌شود.

وی گفت : با ارزیابی و برآورد خسارتی که پس از زلزله از این بنا‌ها و آثار داشتیم، توانستیم بصورت متناوب اعتبار مورد نیاز را برای مرمت و احیاء آن‌ها اخذ کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کار مرمت و احیاء تمام بنا‌های تاریخی زلزله زده استان بجز کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین به پایان رسیده و یا در مراحل انتهایی کار است، عنوان کرد: از آنجایی که کاروانسرای شاه عباسی تحت مالکیت و بهره برداری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است، از نظر قانونی این نهاد متولی جذب اعتبار برای بازسازی آن است.

معاون میراث فرهنگی استان بااشاره به آسیب دیدگی دو جبهه شرقی و جنوبی کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین، اعلام کرد: جهت مرمت اضطراری این بنا به حدود ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی تاکید کرد: بار‌ها از اداره اوقاف خواستیم تا برای جذب اعتبار مورد نیاز جهت بازسازی اقدام کند تا ما نیز از نظر فنی و تکنیکی کمک کرده و این بنای ارزشمند را مرمت کنیم، اما پاسخی نگرفتیم.

رضایی عنوان کرد: در نشست اخیر ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان که به ریاست استاندار برگزار شد، این موضوع مطرح و استاندار دستور برگزاری نشستی به منظور رفع موانع اخذ اعتبار جهت مرمت اضطراری این بنا را صادر کرد که بزودی این نشست را برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین به بارگذاری غیرقانونی سال‌های گذشته اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در این بنا اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه بارگذاری غیرقانونی غرفه‌ها باعث مخدوش شدن چهره بنا و حتی برخلاف نیت واقف بوده، لذا حذف آن‌ها در دستور کار قرار دارد .

 

 

انتهای پیام/د

دستور استاندار برای برداشتن موانع پیش روی جذب اعتبار کاروانسرای شاه عباسی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.