سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه گفت : با توجه به ظرفیت‌هایی که درحوزه گردشگری روستایی استان داریم، بنا داریم امسال تعداد روستا‌های هدف گردشگری را از ۴۴ روستا به عدد قابل توجهی افزایش دهیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،شکوفه مهدی آبادی سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال‌های گذشته ۴۴ روستا به عنوان روستا‌های هدف گردشگری در استان تصویب شده، گفت : خوشبختانه به دلیل ظرفیت زیادی که گردشگری روستایی در استان دارد، علاوه بر این ۴۴ روستا تعدادی روستای دیگر نیز داریم که قابلیت تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری دارند.

وی گفت : با توجه به اینکه امسال در پی توسعه تعداد روستا‌های هدف گردشگری استان هستم، در تلاشیم تا با شناسایی دیگر روستا‌های دارای ظرفیت گردشگری آن‌ها را نیز به لیست روستا‌های هدف گردشگری استان اضافه کنیم.

سرپرست معاونت گردشگری استان روستا‌های دارای اقامتگاه‌های بوم گردی را از جمله این روستا‌ها اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود یازده اقامتگاه بوم گردی در استان راه اندازی شده که تنها دو مورد از این اقامتگاه‌ها در روستا‌های هدف گردشگری به بهره برداری رسیده‌اند، لذا مابقی این روستا‌ها را نیز به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۵۰ متقاضی راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در روستا‌های استان داریم که حتی اگر یک سوم از این تعداد نیز بتوانند براساس شرایط و آئین نامه‌های موجود موفق به اخذ مجوز شوند، در آینده ۵۰ روستای دیگر خواهیم داشت که با راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی در آن‌ها به روستای هدف گردشگری تبدیل می‌شوند.

مهدی آبادی اضافه کرد: همچنین در برنامه‌ای که برای توسعه روستا‌های هدف گردشگری استان داریم، روستا‌هایی نیز که دارای "خانه کاشانه" هستند را مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی در ادامه به وجود مشکلات زیرساختی در روستا‌های هدف گردشگری استان اشاره کرد و گفت: جاده و راه دسترسی نامناسب، عدم وجود سیستم دفع فاضلاب، نبود سیستم روشنایی مناسب در داخل روستا، عدم آنتن دهی و نداشتن سیستم جمع آوری زباله‌ها از مهمترین مشکلاتی است که روستا‌های هدف گردشگری استان دارند که باید دستگاه‌های متولی جهت توسعه گردشگری روستایی استان برای رفع این مشکلات پای کار بیایند.

سرپرست معاونت گردشگری استان تاکید کرد: آنچه که در گردشگری روستایی مربوط به اداره کل میراث فرهنگی استان است، صدور مجوز راه اندازی رستوران‌ها و واحد‌های پذیرایی بین راهی، اقامتگاه‌های بوم گردی و خانه کاشانه ها، تور‌های گردشگری و حمل و نقل گردشگران در این روستاهاست که در حال انجام این وظایف هستیم .

 

 

انتهای پیام/د

ظرفیت زیادی گردشگری روستایی در استان دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.