استاندار زنجان در جمع اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان بر نظارت موثر تاکید کرد و گفت: تولید و خرید عمده برای انبار کردن را غیر قابل قبول است و با افراد سودجو برخورد جدی خواهد شد.

برخورد جدی با محتکران و افراد سودجوبه گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ حقیقی استاندار زنجان بر جلوگیری از احتکار و گران فروشی تاکید کرد و افزود: نظارت مستمر و دائم حق مردم برای ایجاد آرامش در جامعه است.

وی داشتن پشتوانه علمی و جنبه عملیاتی در برنامه‌ها و طرح‌ها را ضروری دانست و نظارت جامع، دائم و مستمر را باعث آرامش در جامعه دانست.

استاندار زنجان افزود: وظیفه امروز ستاد تنظیم بازارتشدید نظارت و کنترل در بازار است

وی بر داشتن نقشه راه برای انتقال حساب بانکی شرکت‌های استان به نظام بانکی استان را تاکید کرد و افزود: این اقدام باعث افزایش ۷۰ درصدی درآمد‌های استان می‌شود

حقیقی در واکنش به شایعات پیش خرید گندم استان و انتقال یا صادرات آن گفت: دلالان بدانند نه کسی با دلال بازی و فریب می‌تواند گندم را از استان انتقال دهد و با هرگونه دلال بازی برخورد جدی خواهد شد و بساط دلال بازی باید بر چیده شود.

استاندار زنجان بر تشکیل کارگروه کارشناسی برای تعیین اولویت‌های اقتصادی جهت اجرایی کردن طرح‌ها و برنامه‌ها را ضروری و مهم بر شمرد.

حقیقی افزود: پارسال در استان واحد تعطیل شده نداشتیم و امسال نیز به دنبال احیا واحد‌های قدیمی و معرفی به سرمایه گذاران هستیم.

وی بر داشت راهکار‌های عملیاتی تاکید کرد و گفت: با تشکیل ستاد تدابیر ویژه اقتصادی و تعیین مصداق‌های تدابیر ویژه اقتصادی با حضورر سرمایه گذاران راهکار‌های عملیاتی و اجرایی داد.

حقیقی فعال شدن کمیته اشتغال را در استان یک ضرورت دانست که می‌تواند از محور‌های اقتصاد مقاومتی برای عملیاتی کردن و ملموس‌تر کردن فعالیت‌ها را دنبال کرد.

حقیقی افزود:استان زنجان رتبه دوم در فضای کسب و کار دارد و باید از این فرصت بای برداشتن گام‌های اساسی، موثر و بلند‌تر اقدام کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان هم از بهره برداری ۴ واحد صنعتی بزرگ با پیشرفت بالای ۸۰ درصد در نیمه نخست سال و با اشتغال زایی ۹۱۷ نفری خبر داد.

فغفوری حجم سرمایه گذاری جذب شده سال ۹۷ استان را بیش از ۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پارسال با جذب این سرمایه‌های خارجی ۸ واحد صنعتی به بهره برداری رسید.

جعفری، رییس سازمان جهادکشاورزی با اشاره به صادرات بیش از ۶۴ هزار تنی پارسال محصولات کشاورزی استان افزود: این حجم صادرات ۴۳ میلیون دلار برای استان ارزآوری داشت .

انتهای پیام/ر

 رتبه دوم استان زنجان در فضای کسب و کار 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.