تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهد ارتش چین ساخت سومین و بزرگترین ناو جنگی این کشور را آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهد ارتش چین در حال ساخت یک ناو هواپیمابر بسیار بزرگ است که می‌تواند چالشی جدی برای آمریکا باشد.

رویترز در گزارشی نوشت ماه گذشته اندیشکده مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی (CSIS) مستقر در واشنگتن، تصاویری در اختیار این خبرگزاری قرار داده که نشان می‌دهد طی شش ماه گذشته فعالیت‌های چشمگیری برای ساخت یک کشتی بزرگ در کشتی‌سازی جیانگنان واقع در اطراف شانگ‌های در جریان بوده است.

رویترز: چین در حال ساخت یک ناو هواپیمابر بسیار بزرگ است+تصویر

چین تاکنون به صورت رسمی ساخت سومین ناو هواپیمابر خود را تأیید نکرده و همچنان زمانبندی ساخت و مشخصات این ناو بزرگ جزو اسرار نظامی ارتش چین محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید: ارتش چین نابودگر ناوشکن‌های آمریکایی را با موفقیت آزمایش کرد


به نوشته رویترز، کارشناسان نظامی آسیاسی و غربی و همچنین تحلیلگران امنیتی منطقه‌ای در تلاش برای کسب اطلاعات درباره این ناو هواپیمابر چین هستند. پیش‌بینی می‌شود این کشتی بزرگ سومین، بزرگترین، و مدرن‌ترین ناو هواپیمابر چین باشد که قادر به هدایت و رهبری کامل عملیات‌ یک ناوگروه تهاجمی است.

رویترز: چین در حال ساخت یک ناو هواپیمابر بسیار بزرگ است+تصویر

بنا به این گزارش، تلاش برای ساخت یک ناو جنگی بزرگ و بومی نشان‌دهنده تمایل ارتش چین به مدرن‌سازی تجهیزات نظامی خود است و چنین تلاشی و ساخت این ناو جنگی، برتری استراتژیک طولانی‌مدت آمریکا در آسیای شرقی را به چالش می‌کشد.

تحلیلگران این اندیشده آمریکایی می‌گویند تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد این ناو جنگی چین کمی کوچکتر از ناو‌های ۱۰۰ هزار تُنی آمریکا و بسیار بزرگتر از ناو ۴۲ هزار تُنی شارل دوگُل فرانسه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار