مقامات، شخصیت‌ها و گروه‌های لبنان با صدور بیانیه جنایات و حملات وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی دفاع غزه را محکوم کردند.

مقامات و شخصیت‌های لبنان حملات وحشیانه صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه را محکوم کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری ملی لبنان (NNA)، مقامات، شخصیت‌ها و گروه‌های لبنان با صدور بیانیه جنایات و حملات وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه را محکوم کردند.

این شخصیت‌ها و گروه‌ها همچنین از سکوت مجامع بین المللی در قبال این جنایات انتقاد کردند.

تجمع علمای مسلمین، سکوت سازمان ملل در رابطه با جنایات اسرائیل علیه مردم غزه را یک اعلام همبستگی مشکوک خوانده و افزودند در چند روز گذشته گروه‌های مقاومت در فلسطین با ایستادگی خود ثابت کردند که برای مبارزه با دشمن صهیونیستی از همه نظر آمادگی کامل دارند.

تجمع علمای مسلمین اعلام کردند که گلوله باران دیوانه وار و هیستریک رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه بدون چراغ سبز ایالات متحده آمریکا ممکن نبود و این کشور شریک کامل در جنایات صهیونیستی است.

این تجمع درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برای تحویل سلاح از سوی حزب الله لبنان و سکوت در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی در ارتباط با غزه را نشان دهنده همدستی و تطابق کاملا مشکوک این سازمان با آمریکا و رژیم صهیونیستی خواند.

تجمع علمای مسلمین با یادآوری مسوولیت کشور‌های عرب در ارتباط با غزه اعلام کرد، اگر این کشور‌ها احساس مسوولیت می‌کردند رژیم صهیونیستی قادر به اعمال جنایات خود در غزه نبود.

تجمع مزبور در پایان با ادای احترام به مقاومت در فلسطین تاکید کرد: مقاومت در روز‌های اخیر شجاعت، توانایی و برخورداری از فناوری‌های پیشرفته و بالا را با وجود محاصره اعمال شده علیه آن‌ها در غزه نشان داد و این به معنی آن است که آن‌ها محاصره را به یک فرصت بر تکیه بر خود و پیروزی تبدیل کرده اند.

اتحادیه ملی کارگران و مستخدمین در لبنان نیز در بیانیه خود در ارتباط با تحولات غزه گروه‌های فلسطینی را به اتحاد بیشتر و رویارویی با هدف خنثی کردن معامله قرن آمریکا و شکست تجاوز‌های رژیم صهیونیستی دعوت کرد.

اتحاد مزبور تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را محکوم و بر همبستگی و ایستادن در کنار مردم فلسطین در غزه تاکید کرد.

اتحادیه کارگران و مستخدمین در لبنان در پایان خواستار اقدام جامعه بین الملل و اعمال فشار بر دشمن صهیونیستی برای جلوگیری از تجاوزات وحشیانه و ارائه کمک‌های انساندوستانه به مردم غزه شد و بازگشت آوارگان به میهن خود و تشکیل دولت مستقل را حق آنان دانست.

دفتر حزب بعث عربی و سوسیالیستی در لبنان هم در بیانیه‌ای با اشاره به هدف قرار گرفتن کودکان و زنان در غزه اعلام کرد: «ما بشدت تجاوزات وحشیانه صهیونیست را در نوار غزه در سایه سکوت محض مجامع بین المللی و عربی محکوم می‌کنیم.»

این حزب اعلام کرد: «تنها گزینه برای جلوگیری از اجرای معامله قرن و لغو آن مقاومت است، زیرا آنچه را که با زور گرفته شده باید با نیروی دوباره باز پس گرفت.»

دفتر حزب بعث عربی و سوسیالیستی در لبنان در ادامه اعلام کرد: در مقطع کنونی آنچه بیش از همه اهمیت دارد سرعت بخشیدن به وحدت بیش از پیش گروه‌های فلسطینی و مردم فلسطین است که قطب نمای اصلی برای رسیدن به پیروزی به شمار می‌رود.

این حزب اعلام کرد: ما ضمن اعلام حمایت از مقاومت فلسطین در برابر جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی از طرف‌های مختلف می‌خواهیم تا ضمن حمایت از مقاومت فلسطین و مردم آن در این راه ثابت قدم بمانند.

دور جدید درگیری بین گروه‌های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی از عصر جمعه با حمله بالگرد‌های نظامی این رژیم به یک اردوگاه در غزه آغاز شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار