میر گفت: براساس آمار تا روز گذشته در سطح ۱۳۳ هزار و ۸۶۴ هکتار از اراضی، علیه ملخ‌های صحرایی مبارزه صورت گرفته است.

محمدرضا میر، مدیر روابط عمومی سازمان حفظ نباتات در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضع مبارزه با آفت ملخ‌های صحرایی اظهار کرد: براساس آخرین آمار تا روز گذشته در سطحی معادل ۱۳۳ هزار و ۸۶۴ هکتار در هفت استان کشور، علیه ملخ‌های صحرایی مبارزه صورت گرفته است.

وی افزود: مبارزه شیمیایی با آفت ملخ صحرایی به ترتیب در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، بوشهر، کرمان، فارس و بخش کوچکی در استان خراسان جنوبی صورت گرفته است.

میر ادامه داد: در استان‌هایی که جمعیت بالاست یا به دلیل صعب العبور بودن، امکان دسترسی وجود ندارد؛ سم پاشی علیه آفت ملخ صحرایی به صورت هوایی و در بسیاری از نقاط به وسیله سم پاش‌های پشت تراکتوری در حال انجام است.

این مقام مسئول در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه اقدامات خوبی علیه مبارزه با سایر آفات و بیماری‌ها از طریق سازمان حفظ نباتات و مدیریت جهاد استان‌ها در حال انجام است، بیان کرد: براساس آخرین آمار مبارزه با علف‌های هرز در سطحی معادل سه میلیون و ۱۲۳ هزار و ۷۸۰ هکتار، آفت سن ۲۴۸ هزار و ۵۳۸ هکتار، زنگ زرد ۳۷ هزار و ۴۵۰ هکتار، سایر بیماری‌ها ۲۳۰ هزار هکتار و سایر آفات ۱۷۱ هزار و ۱۹۰ هکتار صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید: روند مبارزه با ملخ صحرایی تا سه سال آینده ادامه دارد/قحطی مواد غذایی معنا و مفهوم ندارد


وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی، بحث  ظهور بیماری‌ها در این فصل بسیار رایج است و تنها سازمان حفظ نباتات، وظیفه مبارزه با این آفات و بیماری‌ها را دارد که با وجود اقدامات صورت گرفته، این آفات به خوبی تحت کنترل است و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

مدیر روابط عمومی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه سال گذشته کمتر از نیم درصد خسارت سِن زدگی به مزارع گندم وارد شد، تصریح کرد: اگرچه تاکنون گزارشی از خسارت سن زدگی به مزارع گندم نداشتیم، اما همه ساله این آفت مقداری خسارت به مزارع وارد می‌کند که پس از فصل برداشت و بررسی‌های نهایی این میزان اعلام خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه برای مقابله با آفت ملخ و سایر بیماری‌ها در مزارع گندم کمبود اعتبار نداریم، گفت: با وجود آنکه اعتبارات استانی از قبل به مبارزه علیه آفت ملخ و سایر بیماری‌ها تخصیص داده شده است، اما در صورت نیاز و بنا به تشخیص رئیس سازمان حفظ نباتات، بودجه لازم  به امر مبارزه اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/

کمبود اعتبار برای مقابله با آفت ملخ در مزارع گندم نداریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار