همزمان با روز جهانی ماما مراسم اختتامیه جشنواره زایمان طبیعی برگزار شد.

برگزاری اختتامیه جشنواره زایمان طبیعی در تربت جامبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در مراسم اختتامیه جشنواره زایمان طبیعی گفت: حرفه مامایی در ارتقا و تامین سلامت خانواده و جامعه بسیار با اهمیت است و ارائه مراقبت‌های مامایی باکیفیت بالا و تلاش در التیام مستمر آن، عامل مهمی‌در کاهش مرگ و میر مادران است.

وی ادامه داد: زایمان یک تجربه حساس و مهیج برای هر خانمی‌است و با هیچ فرآیند دیگری قابل مقایسه نیست، در بعضی از خانم‌ها یک جریان طبیعی و راحت ودر بعضی‌ها با مشکل انجام خواهد شد، اما در هردو مورد نیاز به مراقبت‌های خاصی است مادر باید قبل از بارداری، در طول دوران بارداری، هنگام زایمان و پس از زایمان زیر نظر ماما یا متخصص زنان و زایمان باشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: همه‌ی مراقبت‌ها برای تولدی سالم و طبیعی انجام می‌شود و همه‌ی تلاش‌ها برای سلامت مادر هنگام زایمان و سلامت نوزاد هنگام تولد است و مسوولیت این دو، یعنی سلامت مادر و نوزاد به عهده ماماست که شاید لازم باشد برای کمک به مادر یک شب تا صبح بیدار بماند و چشم بر هم نگذارد تا مادر طبیعی زایمان کند.

محمد افکار افزود: در بیمارستان سجادیه امکان برخورداری مراجعین زایشگاه از مامای خصوصی و یا مامای همراه و شرکت در کلاس‌های آمادگی برای زایمان بصورت کاملا رایگان و کم دردی‌های غیر دارویی مثل ماساژ، رایحه درمانی، طب فشاری، تکنیک تنفسی و استفاده از توپ ایروبیک برای کاهش درد و استرس با مراجعه به مسئولین مربوطه و رعایت موازین و مقررات فراهم می‌باشد.

وی تصریح کرد: با راه اندازی بیمارستان تک تخصصی زنان امکان بهره مندی از روش‌های بی دردی دارویی و زایشگاه LDR واحد‌های تک نفره زایمانی فراهم خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت:در نیم سال دوم تحصیلی ۹۹-۹۸ دانشکده علوم پزشکی تربت جام اقدام به جذب تعداد ۱۵ دانشجوی کاردانی مامایی برای ادامه تحصیل دوره کارشناسی می‌کند.

افکار افزود:با پیشنهاد دانشکده علوم پزشکی تربت جام و بعد از بازدید‌های انجام شده توسط هیئت برداری مامایی وزارت از امکانات و تجهیزات دانشکده، با موافقت و تایید شورای گسترش مسئولان امر محقق یافت.

انتهای پیام//ز. ج


بیمارستان تخصصی زنان و زایمان بزودی در تربت جام راه اندازی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.