معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در کارگاه آموزشی برنامه درسی مبتنی بر بازی گفت : بازی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های یادگیری در دوران کودکی است .

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ناهید فضلی معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در کارگاه آموزشی ویژه مدرسان میانی برنامه مبتنی بر بازی که با حضور مدرس کشوری این دوره برگزار شد گفت : یکی ازمؤلفه‌های آموزشی جدید بر پایه برنامه درسی مبتنی بر بازی استوار است چرا که یادگیری از طریق بازی در حافظه بلند مدت دانش آموزان نقش می‌بندد .

وی گفت : در تحقیقات و پژوهش‌های اخیر رابطه یادگیری با بازی مورد تحقیق قرار گرفته است، تعامل اجتماعی و یادگیری معنی دار از نتایج یادگیری از طریق بازی است که با هدایت و رهبری معلم می‌تواند نتایج بسیار شگرفی بر سرنوشت تحصیلی و زندگی اجتماعی دانش آموزان داشته باشد.

فضلی در بخش دیگر از سخنان خود دانش‌آموزان را مهم‌ترین سرمایه دانست که هر گونه برنامه ریزی برای آن‌ها و آینده آن‌ها نوعی سرمایه گذاری برای فردای بهتر است چرا که همین دانش آموزان که چند درصد از جامعه حال حاضر ما را تشکیل می‌دهند در آینده همه بافت جمعیتی کشور از آن‌ها شکل می‌گیرد.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان در پایان سخنان خود افزود: امیدواریم با تشکیل کلاس‌های بازی در مدارس، بتوانیم از همه توان خود جهت ارتقای سطح یادگیری دانش آموزان استفاده کنیم و حرف ما اینست بازی مختص یک فضای خاص نشود.

وی به اقدامات خوب صورت گرفته در خصوص تغییر چهره آموزش و برنامه درسی مبتنی بر اهداف سند تحول بنیادین اشاره داشت و گفت: همه تلاش ما این است که بتوانیم اهداف و ساحت‌های چند گانه سند تحول بنیادین را در مدارس اجرا کنیم.

در ادامه عبدالملکی مدرس کشوری این دوره، نقش معلم در بازی را اداره کننده، شرکت کننده، هدایت‌گر، تسهیل کننده، حمایت کننده، ناظر، ارزیاب و سنجشگر توصیف کرد و از عوامل درونی (مربی): تناسب با کودک نقش مربی و کودک در یادگیری و عوامل بیرونی (محیط): مانند فرهنگ، مدیریت فرهنگ حمایتی مراکز آموزشی، دیدگاه والدین در مورد بازی و امکانات بازی نام برد.

 

 

انتهای پیام/د

یکی ازمؤلفه‌های آموزشی جدید بر پایه برنامه درسی مبتنی بر بازی استوار است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.