فدراسیون بوکس تلاش می کند تا با آورذن مربی قزاق حواشی اخیر در تیم ملی را پایان دهد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز ها التهاب فدراسیون بوکس به خاطر کسب نکردن نتیجه در مسابقات بوکس قهرمانی آسیا دو چندان شده است. گویا اختلافی برای ماندن و نماندن کادر فنی بوکس بین اهالی بوکس کشورمان به وجود آمده است. با برگزاری جلسه شورای فنی بوکس و گرفتن تصمیم نهایی برای کادرفنی سعی شد تا حواشی به پایان برسد.  البته همچنان حرف و حدیث هایی در رابطه با کادر فنی وجود دارد. اعضای این شورای فنی بوکس با ۶ رای مخالف به اکبر احدی او را از سمت مربی گری تیم ملی بوکس ایران برکنار کردند.

//خانم ابوطالبی/// قربانی: مشکل اصلی بوکس ایران ضعف سیستم مدیریتی است

احدی حدود ۲ سال است که هدایت تیم ملی بوکس بزرگسال کشورمان را بر عهده داشت که از بین رقابت هایی که اعزام شدند ۲ مسابقه بیشترین اهمیت برای بوکس داشت که یکی  بازی های آسیایی جاکارتا و دیگری مسابقات قهرمانی بوکس آسیا بود.

تیم ملی کشورمان در بازی های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ تنها سه نماینده در سبک وزن داشت که هر سه نفرات حذف شدند. البته قرار بود تیم بوکس کشورمان در این رقابت با ۴ سهمیه اعزام شود اما در نهایت به خاطر نبود بودجه 3 نفر اعزام شدند.همچنین مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ که به تازگی برگزار شد و تیم ملی بوکس با ۹ ملی پوش در این رقابت شرکت کردند که تنها یک مدال برنز کسب شد.

پس از عملکرد ضعیف کادر فنی در بازی های آسیایی جاکارتا در شورای فنی بوکس تصمیم گرفته شد تا فرصت دیگری به کادر فنی داده شود و اکبر احدی توانایی خود را در مسابقات قهرمانی آسیا ثابت کند. درنهایت این اتفاق نیافتاد. پس این مسابقات دلایل مختلفی برای نتیجه نگرفتن مطرح شد. از جمله دلایلی که کادرفنی تیم ملی مطرح کردند می توان به ناداوری علیه تیم ملی ایران اشاره کرد.

//خانم ابوطالبی///

حواشی بوکس پایانی ندارد چرا که هر بار تیم به مسابقه ای اعزام می شود مشکلاتی به وجود می آید. یکی از بزرگترین مشکلاتی که برای تیم ملی بوکس در مسابقات قهرمانی به وجود آمد مشکل خروج برای سجاد کاظم زاده و ایمان رمضان پور بود. کاظم زاده با یک روز تاخیر و رمضان پور دقیقا شب مسابقه به محل مسابقات اعزام شد. مسلما چنین اتفاقی بر روی عملکرد بازیکن تاثیر منفی می گذارد. طبق گفته علی مظاهری مربی سابق تیم ملی بوکس، شورای برون مرزی تاریخ خروج ملی پوشان را ۲۶ فرودین ماه صادر کرده بود اما بلاغی داده شده به دانشگاه و نظام وظیفه در تاریخ ۲۷ فرودین ماه بوده است.

مربی قزاق در پایتخت مستقر نمی شود

حاشیه ی مهم دیگری که در مسابقات قهرمانی آسیا رخ داد آن بود که پیش از بازی مهم شاهین موسوی با حریف هندی به تیم ملی و کادر فنی اعلام شد که قرار است سرمربی تیم ملی بر کنار شود و مربی قزاق جایگزین اکبر احدی شود. طبق اعلام حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس قرار است مربی قزاقستان تا یک ماه دیگر به ایران بیاد. از جمله اتفاقاتی که قرار است در دوره ی مربیگری وی بیافتد، حضور در شهرستان های ایران است. مربی قزاق صرفا در پایتخت نمی ماند چرا که سایر استان های ایران از استعداد های خوب بوکس برخوردار هستند.

یکی از مهمترین مشکلاتی که در سیستم بوکس کشورمان دیده می شود ضعف تیم های پایه است. در تمام دنیا بر روی نونهالان و نوجوانان خود سرمایه گذاری می کنند تا در آینده بوکسور های مطرح و صاحب نامی داشته باشند.

بولت نیازیمبتو مربی قزاقی تجربه ی حضور در تیم های ترکیه، عراق، کره جنوبی و جوانان قزاقستان را دارد. هزینه های حضور این مربی در ایران را یک حامی مالی خوب بر عهده گرفته است تا فدراسیون برای تامین هزینه های این مربی دچار مشکل نشود. طبیعی است که برای موفقیت رده ی بزرگسال این رشته نیازمند است یک مربی صاحب نام طی چند سال روی بازیکنان پایه کار کند تا بتواند بوکسور های توانمندی را برای آینده ی بوکس ایران فراهم کند.

//خانم ابوطالبی///

در زمان مربی گری احدی اعتقاد او بر این بود که تیم ملی بوکس می تواند سه یا ۴ سهمیه المپیک توکیو را کسب کند اما بستر به وجود آمده در بوکس احتما این اتفاق را کم می کند. فدراسیون تلاش می کند تا زیر ساخت های لازم را برای کسب سهمیه المپیک به وجود بیاورد.تا به این جا کادرفنی نتوانسته از شرایطی که فدراسیون برای تیم ملی فراهم کرده است استفاده کند چرا که با وجود بودجه محدودی که وجود دارد تیم اعزام های نسبتا خوبی داشته است. حال باید دید که تیم ملی با مربی خارجی مطرح می تواند در این فاصله ی زمانی کمتر از یک سال سهمیه المپیک توکیو ۲۰۲۰ را کسب کند یا خیر!

تیم های  پایه بوکس نیاز به مربی خارجی دارد

در این راستا مهدی قربانی ملی پوش سابق تیم ملی بوکس کشورمان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: سیستم مدیریتی بوکس کشورمان از همان ابتدا مشکل داشته است و برای پیشرفت و عقب گرد نکردن باید این اصل را اصلاح کرد. همه فکر می کنند با آوردن مربی خارجی برای رده ی بزرگسالان همه ی مشکلات را حل می کند. مربی خارجی خوب است اما نه برای تیم ملی بزرگسالان بلکه برای ردهای پایه می تواند مفید واقع شود. باید ۶ یا ۷ سال تیم های پایه ی ما زیر نظر یک مربی خارجی تمرین کنند تا بتوانند در آینده نتایج قابل قبولی کسب کنند.

//خانم ابوطالبی///

او افزود: در این مقطع زمانی با آوردن  مربی خارجی فقط دهان منتقدین بسته می شود چرا که با کسب سهمیه المپیک شدت انتقادات کاهش می یابد. بازیکنانی که سهمیه المپیک را کسب می کنند توانی برای مبارزه با حریفان المپیکی را ندارند و در اولین مسابقه خود حذف می شوند. ورزشکار برای اینکه موفق باشد باید از آیندهی خود خبر داشته باشد تا برای مسابقات انگیزه داشته باشند. اکنون دغدغه ی ورزشکاران ما پول  و زندگی است و این موضوع مساله بسیار مهمی است.

۱۱ عضور شورای بوکس باید متحد باشند

قربانی عنوان کرد: هر فردی که در جایگاه مربی قرار می گیرد تمام تلاشش را می کند تا بهترین نتیجه را کسب کند و اکبر احدی نیز تلاش کرده است تا بهترین نتیجه را برای تیم ملی ارائه دهد. در شورای فنی بوکس رای به برکناری اکبر احدی داده شد و مربی قزاق جانشین او خواهد شد. شورای فنی بوکس ۱۱ عضو دارد اما هیچ کدام از آن ها رای های یکسانی ندارند و اگر می خواهیم موفقیت برای بوکس ایران رخ دهد باید هر ۱۱ نفر یک رای مشترک داشته باشند. اگر آن ها مصاحبه کنید و درباره مربی گری تیم ملی صحبت کنید مطمئن باشید می گویند خودشان بهترین هدایت را برای تیم ملی خواهند داشت.


بیشتر بخوانید:

کادرفنی تیم ملی بوکس برکنار شدند

استکی: احدی در شورای فنی بوکس حق رای نداشت

ثوری: احدی یک سرمایه‌ی ملی است/ تیم ملی بوکس کمپ مستقل برای تمرین ندارد


انتهای پیام/

بررسی اتفاقات اخیر در فدراسیون بوکس ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار