صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری همزمان با ماه رمضان، با تولید و پخش ویژه برنامه‌های متنوع همراه روزه‎داران می‌شود.

ویژه برنامه‌های صدا و سیما در ماه مبارک رمضانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد و به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ این مرکز همزمان با ماه مبارک رمضان و با تولید و پخش ویژه برنامه‌های متنوع رادیویی و تلویزیونی، همراه لحظات معنوی روزه داران است.

برنامه تلویزیونی «شمیم بهشت» که به پخش مستقیم برنامه جزءخوانی همراه با تفسیر قرآن کریم از مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد می‌پردازد، از ساعت ۱۸ تا ۱۹ هر روز این ماه، به تهیه کنندگی هوشنگ رحیمی از شبکه استانی جهان بین روی آنتن می‌رود.

«در آستان آسمان» ویژه برنامه سحر‌های ماه رمضان از دیگر تولیدات سیمای جهان بین است که در بخش‌های دعای سحر، قرآن، مباحث کارشناسی، احکام، کارشناس موضوعات اخلاقی، نکات روزه داری، اذان و تعقیبات نماز و دعای روز به تهیه کنندگی لیلا همتی، به مدت ۶۰ دقیقه پخش می‌شود.

«ماه عاشقی» دیگر ویژه برنامه تلویزیونی شبکه جهان بین برای لحظات افطار و شامل بخش‌های متنوعی از جمله عاشقان بهشت، معرفی آداب و رسوم استان در ماه رمضان، مباحث کارشناسی مذهبی، گزارش از افرادی که هنگام افطار در محل کار حضور دارند، حدیث، مناجات و ادعیه روز‌های ماه رمضان، قرآن، اذان و نیایش به تهیه کنندگی بیژن علی بابایی، به مدت ۴۵ دقیقه است.

شبکه استانی صدای مرکز چهارمحال و بختیاری هم برنامه سحرگاهی «گلبنگ» را بمنظور بیان فیوضات سحر‌های ماه مبارک رمضان و ایجاد لحظاتی معنوی و نشاط انگیز برای سحرخیزان، به تهیه کنندگی مریم رضوی به مدت ۹۰ دقیقه تولید و پخش می‌کند.

معرفی شخصیت‌های دینی، سخنان پندآموز بزرگان، گفتگو با حافظان و قاریان قرآن، معرفی مساجد استان، شرح دعای سحر، ارائه مباحث اخلاقی و معارفی، تواشیح و سحرخوانی از بخش‌های این برنامه است.

برنامه «سفره آسمانی» هم با بخش‌های متنوع، به تهیه کنندگی مهشید موسویان و نایب صالحی، در استقبال از لحظات افطار رادیوجهان بین پخش می‌شود.

این برنامه در بخش‌های گزارش، نمایش، موسیقی و سرود، مسابقه، پیامک، گفتگو با فعالان قرآنی و پاسخگویی به سؤالات و احکام شرعی به مدت ۹۰ دقیقه روی آنتن می‌رود.

حوزه معاونت خبر صدا و سیمای استان نیز ضمن تولید و پخش گزارشات خبری و موضوعی تلویزیونی و رادیویی پیرامون غبارروبی مساجد و استقبال و حلول ماه رمضان، اخبار مرتبط با مناسبت‌ها و رویداد‌های مختلف در ماه نزول قرآن را منعکس، و اخبار مکتوب آن را در سایت خبرگزاری صدا و سیما و باشگاه خبرنگاران جوان و همچنین کانال‌های خبری در فضای مجازی و پیام رسان سروش منتشر می‌کند.

تولید و انتشار پوستر، اینفوگرافی و عکس نوشت، فیلم کوتاه، وله و پادکست با موضوع اعمال و آداب و رسوم ماه رمضان، معرفی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، فراخوان و برگزاری مسابقه قرآنی به صورت روزانه، ایجاد و بارگذاری صفحه ویژه در وب سایت مرکز، برگزاری پویش و جریان سازی در شبکه‌های اجتماعی متناسب با بهار قرآن با استفاده از ظرفیت اپلیکیشن جهان بین همراه و بهره گیری از ظرفیت پیام رسان‌ها هم از جمله اقدامات حوزه معاونت فضای مجازی صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری به مناسبت ماه رمضان است.

سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۸، اولین روز از ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۰ هجری قمری و آغاز ضیافت الهی می‌باشد.

انتهای پیام/خ

صدا و سیما همراه روزه داران در بهار قرآن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار