مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد، امسال شاهد افزایش ۱۰ هزار تنی تولیدات باغی این استان باشیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رضا زارعی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با پیش بینی تولید ۲۶۰ هزار تنی تولیدات باغی استان در سال جاری، گفت : انتظار می‌رفت با بارندگی‌های خوب رخ داده شاهد تولید ۲۸۰ هزار تنی تولیدات باغی در استان باشیم که این پیش بینی به دلیل وقوع سرمازدگی‌های اردیبهشت ماه و سیلاب‌های رخ داده در برخی از باغات استان در فروردین ماه محقق نخواهد شد، با این وجود امسال شاهد افزایش ۱۰ هزارتنی تولیدات باغی استان خواهیم بود.

به گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سال گذشته در مجموع ۲۵۰ هزار تن انواع تولیدات باغی در استان تولید شد.

زارعی سطح باغات استان کرمانشاه را ۴۰ هزار و ۶۷ هکتار اعلام کرد و افزود: ۳۳ هزار و ۶۳۴ هکتار از این باغات بارور بوده و مابقی نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

زارعی گفت: ۳۶ هزار و ۴۰۷ هکتار از باغات استان کرمانشاه آبی و ۳۶۶۰ هکتار باقیمانده دیم است.

زارعی با بیان اینکه در اکثر شهرستان‌های استان به صورت پراکنده باغ داریم، گفت: بیشترین باغات استان را در شهرستان‌های صحنه، قصرشیرین و کرمانشاه داریم.

وی ادامه داد: بیشترین باغات استان کرمانشاه به باغات"انگور"، "گردو" و "سیب" اختصاص دارند.

زارعی با اشاره به آغاز برداشت محصولات باغی در استان کرمانشاه از اواخر اردیبهشت ماه، افزود: برداشت محصولات باغی در استان تا مهر ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه جایگاه خوبی در زمینه تولید محصولات باغی در کشور ندارد، گفت: رتبه ۲۵ کشور را از این حیث داریم.

زارعی با اشاره به برنامه توسعه باغات استان، گفت: امسال برای افزایش دو هزار هکتاری باغات استان برنامه‌ریزی شده است .

 

 

انتهای پیام/د

تولید ۲۸۰ هزار تنی تولیدات باغی در استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.