معاون وزیر بهداشت گفت: ۷۰۰ هزار دانش آموز در کشور تحت پوشش طرح عاری از پوسیدگی دندان قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا رئیسی،معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان آموزش پزشکی ظهر امروز در جشن ملی مدارس ابتدایی عاری از پوسیدگی دندان که در سالن الزهرا شهرستان نمین استان اردبیل برگزار شد گفت: در کل کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانش آموز پایه ششم وجود دارد که از این تعداد تا به امروز ۷۰۰ هزار دانش آموز تحت پوشش طرح عاری از پوسیدگی دندان قرار گرفته اند و ایمدواریم که در عرض دو سال تمامی دانش آموزان کشور تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

وی اظهار کرد: امروزه بهداشت دهان و دندان به عنوان یکی از حوزه‌های مهم سلامتی به شمار می‌رود زیراکه طبق آمار‌های موجود در این زمینه وضعیت مطلوبی نداریم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان آموزش پزشکی افزود: امروزه بهداشت دهان و دندان به عنوان یکی از حوزه‌های مهم سلامتی به شمار می‌رود زیراکه طبق آمار‌های موجود در این زمینه وضعیت مطلوبی نداریم به طوریکه افراد بین ۳۵ تا ۵۰ ساله در کشور به طور میانگین ۱۳ دندان خراب از ۳۱ دندان دارند و یا به طور متوسط ۵ دندان خود را کشیده‌اند.

رئیسی بیان کرد: طرح مدارس ابتدایی عاری از پوسیدگی دندان برای دانش آموزان پایه ششم ابتدایی اجرا می‌شود و انتخاب این رنج سنی به دلیل این است که دانش آموزان پایه ششم ابتدایی دندان شیری نداشته و به طور متوسط افرادی که از سن ۶ تا ۱۸ سالگی خود بتوانند دندان‌های خود را سالم نگه دارتد تا آخر عمر با مشکلات دندان مواجه نمی‌شوند.

وی ادامه داد: دانش آموزان استان اردبیل قبل از اجرای این طرح وضعیت مناسبی در خصوص سلامت دهان و دندان نداشتند به طوریکه بیش از ۷ دندان دانش آموزان سالم نبودند، اما پس از اجرای این طرح شاهد بهبود شرایط سلامت دندان در این استان هستیم و علاوه بر این طرح نیز طرحی مربوط به خود مراقبتی توسط خانواده‌ها برای کودکان زیر سه سال اجرایی می‌شود که می‌تواند در این حوزه مثمر ثمر باشد.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: حضور آموزش و پرورش و خانواده‌ها در این امر یکی از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و از همین رو شهرستان نمین در استان اردبیل به عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب شد و امیدواریم که تا پایان سال در کل استان اردبیل طرح عاری از پوسیدگی دندان را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/ح

بهداشت دهان و دندان به عنوان یکی از حوزه‌های مهم سلامتی به شمار می‌رود

برچسب ها: سلامت ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.