مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل از ارائه خدمات دندانپزشکی به ۵۰ هزار دانش آموز در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل امروز در جشن ملی مدارس عاری از پوسیدگی دندان که در سالن الزهرا نمین برگزار شد اظهار کرد: در قالب طرح مدارس ابتدایی عاری از پوسیدگی ۵۰ هزار خدمت دندانپزشکی برای دانش آموزان مدارس ارائه شده است که این طرح در راستای توجه ویژه به سلامت دندان بوده است.

وی افزود: به لطف همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تمامی دانش آموزان شهرستان نمین تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و در کنار آن شهرستان سرعین نیز دومین شهرستانی بود که تمام دانش آموزان آن تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: خدماتی هم، چون کشیدن دندان، ترمیم دندان، پر کردن دندان، عصب کشی و ... در قالب این طرح در مدارس به دانش آموزان ارائه می‌شد.

ناصری ادامه داد: آموزش پرورش استان اردبیل با دانشگاه علوم پزشکی در طرح‌های دیگری همچون طرح سفیران سلامت همکاری دارد که در این طرح ۳۲ هزار نفر از دانش آموزان اردبیل عضو این تشکل هستند که آموزش‌هایی در راستای ترویج تغذیه سلامت، نکات مربوط به سلامتی جسم و ... ارائه می‌شودو در کنار آن ۴۰۳ مدرسه در سطح استان به عنوان مروج سلامت انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/ح

۴۰۳ مدرسه در سطح استان به عنوان مروج سلامت انتخاب شده‌اند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.