فرماندار شیروان گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همراهی مسئولان، کارخانه قند این شهرستان تاکنون ۴۳ هزارتن شکرخام را برای ادامه فعالیت جذب کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،امین رضا مرآتی فرماندار شیروان در بازدید از کارخانه قند این شهرستان گفت: با تدابیر اندیشیده شده و اقدامات صورت گرفته، این کارخانه بعد از گذراندن روز‌های سخت و زیان زده به سوددهی رسیده است و از سویی با افزایش ۲۰ درصدی قیمت خرید تضمینی چغندر قند رغبت کشاورزان بیشتر از سال قبل شده است.
وی با بیان اینکه قطعا فعالیت بیشتر کارخانه به نفع کارگران، مردم شهرستان و منطقه است افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده، از اوایل هفته آینده چندین جلسه در تهران جهت جذب شکر زرد بیشتر با مسئولان مربوطه انجام خواهد شد و امید است با جذب سهمیه جدید میزان روز‌های کارکرد و فعالیت کارخانه را افزایش بدهیم.
مرآتی با بیان اینکه سطح زیر کشت چغندر قند در شهرستان شیروان بیش از ۹۰۰ هکتار است افزود: با توجه به استقبال خوب کشاورزان و همکاری آنان در این زمینه پیش بینی می‌شود امسال تولید و خرید چغندر قند و شکر نسبت به سال قبل از رشد قابل توجهی برخوردار شود.
شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد، فروردین ۱۳۳۷ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و در اسفند ۱۳۷۷ در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.
کارخانه قند شیروان سالانه ۴۰۰ هزار تن چغندرقند مصرف می‌کند که کمتر از ۲۰ درصد آن از داخل استان تامین می‌شود.
کارخانه قند شیروان با ظرفیت رسمی مصرف روزانه چهار هزار تن چغندر قند در ۱۰ کیلومتری غرب شیروان واقع است و ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم در این واحد فعالیت دارند.
انتهای پیام / م

جذب ۴۳ هزار تن شکر خام در کارخانه قند شیروان

برچسب ها: کشاورزان ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.