مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: نسخه‌های خارجی تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی مجوز اجرا ندارند و نباید بدون توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی به نسخه خارجی توجه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رضا مددی امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان بوشهر افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس متون و ارزش‌های اسلامی تنظیم شده و برای تنظیم سند تحول بنیادین از بیش از ۶۰۰ پژوهشگر حوزوی و علوم تربیتی و جامعه شناس کمک گرفته شد.

وی با اشاره به سند ۲۰۳۰ بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پروش بسیار زودتر از سند ۲۰۳۰ تدوین شده و برنامه‌های راهبردی اساسی در آن وجود دارد.

رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ادامه داد: اینکه رهبر معظم انقلاب، با سند ۲۰۳۰ مخالفت می‌کنند به این دلیل است که نسخه‌های خارجی در جامعه اسلامی مجوز اجرا ندارند و نباید در تعلیم و تربیت بدون توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی به نسخه خارجی توجه کرد.

مددی مدرسه عامل پیشرفت توسعه و جامعه دانست و تصریح کرد: در سند تحول بنیادین مدارس به عنوان کانون تربیتی محلات در نظر گرفته شده اند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰۸ هزار مدرسه در کشور، گفت: حدود ۱۴ میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم داریم و حدود ۶۰ درصد جامعه با مدارس در ارتباط هستند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: تجربه جهانی نشان می‌دهد راهی جز سرمایه‌گذاری در تعلیم و تربیت برای پیشرفت جامعه وجود ندارد و باید به آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

مددی بیان کرد: قانون اساسی، آموزش را برای همگان رایگان اعلام کرده و این مسئولیت بر دوش دولت است، اما باید اعتراف کنیم دولت به تنهایی نمی‌تواند هزینه‌های مدارس را تامین کند و نیازمند کمک مردم در این زمینه هستیم.

او معلمان را عامل اصلی تحول در جامعه عنوان کرد و گفت: نظام تعلیم و تربیت باید به فکر پرورش نیرو‌های خلاق و کارآمد باشد که این کار بر عهده معلمان است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: هرچه به سمت بهبود جایگاه معلم پیش رویم سود آن به همه جامعه بر می‌گردد و باید تلاش کنیم به جایگاه و نقش معلم توجه بیشتری صورت گیرد.

برگزاری ۲۵۰ برنامه در هفته معلم

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این مراسم گفت: ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در این استان برگزار می‌شود.

ناصر کرمی افزود: ۱۷۷ معلم نمونه در استان معرفی شده‌اند که ۲۹ معلم در استان و ۱۴۸ معلم در منطقه یا شهرستان نمونه شده‌اند.

دیدگاه شهید مطهری گسترش یابد

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار بوشهر هم با گرامیداشت یاد شهید مطهری گفت: شهید مطهری جایگاه ارزشمندی در جامعه داشت، هیچ نسنجیده‌ قضاوت نمی‌کرد و درباره هر اظهار نظری تحقیق می‌کرد که چنین نگرشی باید در جامعه افزایش یابد.

مجید خورشیدی همچنین با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به نیاز‌های دانش بنیان کشور توجه کرده است، افزود: این سند به عنوان یک سند اساسی و بنیادی به جایگاه معلمان توجه می‌کند.

وی با بیان نقش موثر معلمان برای تربیت نیروهایی که جامعه نیاز دارد، ادامه داد: معلم‌ها باید ضرورت‌های جامعه را بشناسند و متناسب با آن، افرادی را برای آینده کشور تربیت کنند.

معاون استاندار بوشهر بیان کرد: باید در آموزش و پرورش افرادی را تربیت کنیم که وقتی از آموزش و پرورش خارج می‌شوند بتوانند بار سنگین مسئولیت‌های اجتماعی را بر دوش بکشند.

خورشیدی در خصوص نقد‌هایی که می‌گویند چرا بین معلمان و دیگر کارمندان قائل می‌شوید، بیان کرد: اگر نتوانیم معلمان خوبی برای جامعه تربیت کنیم به طور قطع نخواهیم توانست کارمندان خوبی هم برای جامعه تربیت کنیم.

انتهای پیام/ک

مدارس کانون تربیتی محلات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.