استاندار بوشهر گفت: با هدف تکریم جایگاه معلمان و کمک به آموزش و پرورش، فرمانداران و شهرداران استان متولی برگزاری مراسم روز معلم در استان هستند.

فرمانداران و شهرداران متولی برگزاری مراسم هفته معلم هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با تبریک اعیاد شعبانیه افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان در ایام نوروز و در جریان کمک به اسکان مسافران نوروزی همکاری و عملکرد خوبی داشته و از تلاش این محموعه قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه در زمینه کمک به سیل زدگان شاهد همراهی و همکاری مطلوب مردم بودیم، عنوان کرد: از اقدام شایسته آموزش و پرورش بندر ریگ به خاطر اهدای هزینه مراسم بزرگداشت روز معلم برای کمک به سیل زدگان قدردانی می‌کنیم.

استاندار بوشهر با تبریک روز فناوری هسته‌ای تصریح کرد: اگر امروز فرزندان این سرزمین موفق به دستیابی به فناوری هسته‌ای شده‌اند تحت تربیت معلمان در آموزش پرورش بوده‌اند.

گراوند در مورد وضعیت مدیریت مدرسه‌ شهدای هسته‌ای بوشهر هم بیان کرد: ساخت این مدرسه اقدام ارزشمند نیروگاه بوده و مبنای مدیریت این مدرسه باید طبق توافق اولیه صورت گرفته باشد یعنی به صورت هیات امنایی اداره شود.

وی در مورد ویژه برنامه‌های هفته معلم گفت: با هدف تکریم جایگاه معلمان و کمک به آموزش و پرورش، فرمانداران و شهرداران استان متولی برگزاری مراسم روز معلم در استان هستند.

استاندار بوشهر با تاکید بر برگزاری باشکوه ویژه برنامه‌های هفته معلم بیان کرد: با توجه به اینکه مراسم روز معلم امسال مصادف با صدمین سال تولد و  چهلمین سالگرد شهادت شهید مطهری است، برنامه‌های امسال باید باشکوه برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در مورد مدیریت مدرسه‌ای که توسط نیروگاه اتمی ساخته شده گفت: مدیران نیروگاه اتمی همچنان پیگیری غیردولتی شدن این آموزشگاه هستند.

ناصر کرمی افزود: این درحالی است که طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش، مدیریت این آموزشگاه باید به صورت دولتی و هیات امنایی باشد.

وی در مورد برنامه‌های هفته معلم بیان کرد: امسال ۲۲ معلم مدارس دولتی و ۷ معلم مدارس غیردولتی به عنوان معلم نمونه معرفی می‌شوند ضمن اینکه در مجموع به مناسبت هفته معلم از  ۱۴۸ نفر از فرهنگیان تجلیل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در مورد طرح ایران مهارت تصریح کرد: این طرح ویژه دانش آموزان دوره متوسط اول است و قرار است در مرحله اول ۱۰ درصد دانش آموزان ۶۰ ساعت آموزش‌های مهارت فنی فرا گیرند.

وی بیان داشت: ۱۹۳ مدرسه در استان مجری این طرح خواهند بود و برای دانش آموزان اختیاری است و اولویت اجرای طرح امسال با کلاس هفتمی هاست.

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر هم در این جلسه در مورد مدیریت مدرسه شهدای نیروگاه اتمی بیان کرد: عمده مشکل ما برای مدیریت این مدرسه، هزینه آن است به طوری که سال گذشته ۴۰ درصد اعتبارات ساخت را دریافت نکردیم و تنها یک سوم اعتبارات تخصیصی را تاکنون دریافت کردیم.

محمود جعفری گفت: تاکنون برای ساخت این مدرسه ۲۰ میلیارد تومان هزینه کردیم و با وجود ۳۶ کلاس درس، آزمایشگاه، کارگاه و ... سالانه این مدرسه ۳ میلیارد تومان هزینه دارد و احساس ما این است مدیریت آن با این هزینه‌های بالا فقط از عهده نیروگاه بر می‌آید.

انتهای پیام/م

۲۹  معلم نمونه معرفی می‌شوند

برچسب ها: فرهنگیان ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.