نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکلات معلمان و فرهنگیان ضروری است.

مشکلات معلمان و فرهنگیان حل شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ،  سکینه الماسی صبح شنبه در همایش یاران دبستانی و تجلیل از معلمان در آبدان با تبریک روز معلم اظهار داشت: شهید مرتضی مطهری یک نو اندیش دینی بود.

وی ادامه داد: جایگاه معلم به ویژه در فرهنگ اسلام بسیار والا و ارزشمند است به نحوی که در سخنان بسیاری از بزرگان دین مقام معلمی با مقام انبیای الهی سنجیده شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در اهمیت مقام معلم همین بس که پروردگار متعال نخستین معلم انسانیت است.

وی خاطرنشان کرد: معلم به دنبال آن است که شهروند خوب بسازد و افرادی را تحویل جامعه دهد که حقوق شهروندی خود را بشناسد.

امام جمعه آبدان نیز گفت: در این مراسم عزیزانی که در جای‌جای این کشور مشغول خدمت بوده و هستند، همه را در یک مراسم دور هم جمع می‌بینیم و این وصال بسیار دیدنی است. این شوق و ذوقی که بین معلمان و دانش‌آموزان بوجود آمده و ما شاهد آن هستیم کار بسیار بزرگی است.

حجت الاسلام محمد حمیدی‌نژاد گفت: معلمان عزیز و اساتید بزرگوار در کسوت لباس مقدس معلمی سال‌ها خدمت کردند و بشریت را به پایگاه نورانی خودش رهنمود ساختند.

وی افزود: در قرآن مجید در سوره بقره آمده است که خداوند اولین معلم بشر بوده است، معلم حضرت آدم خدا بوده است اینکه پیامبران الهی دانش آموز خدا بوده اند وخودشان شدند معلم انسان‌ها و معلمانی که بشریت را بسوی نورانیت هدایت می‌کردند. روایات بسیاری درباب ارزش واعتبار معلم هست

حجت الاسلام حمیدی نژاد گفت: هر اتفاقی که قرار است رقم بخورد باید از مدرسه شروع بشود انقلاب اسلامی ایران که اتفاق افتاد چه کسی این کار را کرد معلمین ودانش آموزان بودند، معلمین سابق وظیفه خودشان را انجام دادند و انقلاب روح الله که زمینه ساز ظهور امام زمان است اتفاق افتاد.

وی بیان کرد: اگر معلمان و دانش آموزان امروز وظایف خودشان را انجام ندهند انقلاب امام زمان اتفاق نخواهد افتاد. وقتی این انقلاب اتفاق می‌افتد که دانش آموزان مثل زمان شاه که تلاش و مبارزه کردند که انقلاب پیروز شد باید تلاش کنند که اگر این کار را نکنند ظهور به تاخیر خواهد افتاد.

امام جمعه آبدان افزود: ما باید در مدرسه کار کنیم و بچه‌ها باید درمدرسه با امام زمان آشنا شوند. امروز درباره امام زمان ونائب امام زمان چقدر به بچه‌ها اطلاعات داده ایم آیا بچه‌ها می‌دانند که وظیفه اصلی رهبری جامعه اسلامی زمینه سازی برای ظهور امام زمان است که باید امام را بشناسند که اگر امام شناخته نشود نمی‌تواند زمینه ساز ظهور باشد.

درپایان با حضور فرماندار، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار و امام جمعه آبدان از معلمان دهه ۴۰ تا ۶۰ تجلیل شد.

در این مراسم که با هدف زنده کردن یاد وخاطرات معلمان ودانش آموزان دهه‌های ۴۰ تا ۶۰ شهر آبدان در مدرسه شهید مطهری برگزار شده بود، حدود ۵۰ نفر از معلمان این دهه‌ها در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/م

رفع مشکلات معلمان و فرهنگیان ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.